Fr4nk Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Registerreima røyk på min 92 modell 316 for noen dager siden. Har plukket av alt og trenger nå å få kammen og veiva i posisjon igjen før jeg setter på reima. Har kjøpt haynesboka og de lager til spesialutstyr for å tre inn i svinghjul og kam. Finnes det andre måter å gjøre dette på? Må man ha av girkassa for å komme til svinghjulet?
sh0rty^ Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Hey frankiboy Er usikker på ossen det er på disse motortypene, men alt dette står i haynes boka di. Når det kommer til det å få dratt rundt på registeret ( veiva ) Så kan du jo bare ta en 22mm fastnøkkel å drar rundt veivakselen fra registersiden ( front siden av motoren ) Du trenger ikke å ha av girkassa for å få dette til. håper det hjalp litt.
oddis Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Hvis du ikke har sjekket ut om du har bøyde ventiler så burde det være det første du gjør, for jeg har tilgode å se en M40 med regreimsbrudd UTEN bøyde ventiler. Har vært med på å åpna 5 stk nå og alle er dommen den samme. Still syl 1 i ØD, og få merke på kammen på tenningsmerke i toppen (Står i haynesboka). Sveiv også rundt et par ganger før du starter opp, for å forsikre deg om at ikke ventil kommer i konflikt med stempeltakt.
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Tror kanskje du kan ha litt havarerte ventiler i toppen din. For å låse av veiva, så er det et 12mm hull i nærheten av starteren(Husker ikke om det var over eller under i farten). Dette hullet er kanskje plugget med en plastpropp. Hullet i svinghjulet er 8mm, så du bør lage et verktøy som er 12mm i diam og 8 mm i ene enden. Trenger ikke å ha av girkassa. Du ser jo ganske greit på bilde i Haynes boka hvordan kamakslingen skal stå.
Fr4nk Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Er nok redd at ventilene er gått jeg og. Men jeg prøver billigløsninga før jeg bytter motor Holder det å ta kammen på feelingen ut ifra bildet i haynesboka? Tror jeg har den i samme posisjon. Da trenger jeg bare å finne det hullet til svinghjulet. for å få det i posisjon og. Takker for svar!
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Vil tro det går så lenge du passer på at "firkanten" står i 90 grader sånn som den hadde blitt med spesialverktøyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå