RenZor Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Høsten 2006 kjøpte jeg 6 stk nye tennplugger til bilen min (520i 88-mod). Hadde hørt at GS var så billig så jeg kjøpte der. Pluggene kosta 92kr pr stk (!). Jeg tenkte at "oi, dyrt for originaldeler." I dag var jeg på BMW Trondheim (på tunga) og kjøpte 6 plugger der til 42kr pr stk. Det er UNDER halv pris av det jeg betalte hos GS for et år siden. Hvem sa at merkeverksteder er dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 oi da.. men nå har vell GS bildeler blitt ENDA dyrere? Det har vell vært diskutert i en annen tråd også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Sikker på at det var samme type plugg? Det er vel flere typer som går til din motor, så da har de sikkert solgt deg den de tjener mest på. Jeg kjøpte 4 plugger til mc'en jeg hadde, de kostet meg nesten 900 kr tilsammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Høsten 2006 kjøpte jeg 6 stk nye tennplugger til bilen min (520i 88-mod). Hadde hørt at GS var så billig så jeg kjøpte der. Pluggene kosta 92kr pr stk (!). Jeg tenkte at "oi, dyrt for originaldeler."I dag var jeg på BMW Trondheim (på tunga) og kjøpte 6 plugger der til 42kr pr stk. Det er UNDER halv pris av det jeg betalte hos GS for et år siden. Hvem sa at merkeverksteder er dyrt? Jeg betalte 1500kr for tennplugg og ledningssett til min 520i 88mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmsport Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Det er for eksempel ganske stor forskjell på standard plugger og High Power plugger. Hos oss koster standardvarianten fra Bosch til denne bilen 16 DKK + moms, mens High Power pluggen koster 68 DKK + moms.. https://www.koed.dk/2.1.asp?anker=boksa ... anker_3125 Så om det var High Power plugger du fikk hos GS og standardplugger hos BMW så er det vel ikke så urimelig kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Høsten 2006 kjøpte jeg 6 stk nye tennplugger til bilen min (520i 88-mod). Hadde hørt at GS var så billig så jeg kjøpte der. Pluggene kosta 92kr pr stk (!). Jeg tenkte at "oi, dyrt for originaldeler."I dag var jeg på BMW Trondheim (på tunga) og kjøpte 6 plugger der til 42kr pr stk. Det er UNDER halv pris av det jeg betalte hos GS for et år siden. Hvem sa at merkeverksteder er dyrt? Jeg betalte 1500kr for tennplugg og ledningssett til min 520i 88mod Splitter nytt? Hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Det er for eksempel ganske stor forskjell på standard plugger og High Power plugger. Spørsmålet er vel om dette har så veldig mykje å seie for den normale bruker? Ja, GS er svindyre på noko, og billig på andre ting. Eg undersøker altid fleire plasser før eg skal kjøpe noko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2007 Det er for eksempel ganske stor forskjell på standard plugger og High Power plugger. Hos oss koster standardvarianten fra Bosch til denne bilen 16 DKK + moms, mens High Power pluggen koster 68 DKK + moms.. https://www.koed.dk/2.1.asp?anker=boksa ... anker_3125 Så om det var High Power plugger du fikk hos GS og standardplugger hos BMW så er det vel ikke så urimelig kanskje Ja dette kan være løsningen. Skal sjekke når jeg skifter. Men vil man merke noen vesentlig forskjell på pluggene? Bensinforbruk? Ytelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Januar 18, 2007 Share Skrevet Januar 18, 2007 Du fikk nok High power plugger den gangen og "vanlige" plugger nå. High power pluggene har lengere levetid og som navnet tilsier så skal de gi bedre effekt/forbrenning som er bassert på antall elektroder på pluggen. BMW modellene som M3 og M5 skal f.eks ikke ha noe annet en High power plugger. Dette dreier seg ikke bare om effekt, men også om forbrenning dvs hva som kommer ut av eksosanlegget ditt av gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå