tmp Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Er det noen som har erfaring med å lette svinghjul? Hva er gevinsten ved å gjøre det, og hvor mye dreing er det snakk om? Dette gjelder en e30 325..
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Fordelen med lettere svinghjul er jo at motoren får raskere respons. Mindre masse som skal settes i bevegelse når du gir gass. Er jo mulig å få taki nye lette svinghjul på feks. Koed. Ser de har svinghjul helt nedi 2,9kg. Priser fra ca 4000-14000 Normalt på en M20 er vel fra 8,4kg og oppover. Har du dobbelmasse svinghjul så er det sikkert 11-12kg. Har ikke hørt om å dreie av vekt på et svinghjul, men det kan godt hende det er mulig?
tmp Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Har en kompis som kunne gjøre jobben for meg, og lest på autopower, at det lønner seg å gjøre det, pga, som du sier, raskere respons på motoren. Takker for svar!
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 på min ford dreide eg av, bak startkransen, men ikke på anleggsflaten til clutch, tykkelse før var 20mm, etter dreiing 11mm.. mye kjappere enn org kostet meg 1400 på lokale metall service i bergen.. (metaloc)
almy Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Før du begynner å dreie så må du forsikre deg om at svinghjulet står nøyaktig i benken. Hvis denne jobben gjøres ordentlig så skal det ikke være nødvendig å balansere svinghjulet etter dreiing. Du kan dreie bort masse der lamellen til clutchen ikke tar og på baksiden av svinghjulet mot svingkrans og midt del.
tmp Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Skrevet Januar 18, 2007 Det skal prøves. BLir bilen noen annerlesdes å kjøre, ved igangsetting osv?
almy Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Etter det jeg har erfart så er eneste forskjell raskere respons på turtall både når turtallet øker og minker. Dette er noe som igjen fører til at du får kjappere ned turtallet ved giring som da vil si at du kan gire fortere.
Mr_Sunde Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Må sikkert gi litt mer turtall ved igangsetting vil jeg tro.
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 ballanserte diu svinghjulet også? nei... ikke kast i det enda..
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Må sikkert gi litt mer turtall ved igangsetting vil jeg tro. på min ble det nett som vanlig, svinghjulet veide ca 8.7kg før letting, men fikk ikke veid det etterpå, da min vekt gikk kun til 5kg. tipper det veier 6-6.5kg nå.. har du ett ultralett svinghjul, under 5kg, må du nok slure den mer i gang..
opasb Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 Dreide ned ett svinghjul til en sierra på skolen i dag, Var 9,5kg og ble 5,5kg
D.Toft Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 til dohc eller ohc? hvor mye ble dreid av? i bakkant?
opasb Skrevet Januar 18, 2007 Skrevet Januar 18, 2007 til dohc eller ohc? hvor mye ble dreid av? i bakkant? ikke sikker...sikkrt ohc, var en annen sin motor. tok vell 5-7mm på den sia ikke clusjen er.
D.Toft Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 til dohc eller ohc? hvor mye ble dreid av? i bakkant? ikke sikker...sikkrt ohc, var en annen sin motor. tok vell 5-7mm på den sia ikke clusjen er. hmm.. da er ikke den vekten reell.. for eg tok av 9mm. og kom ikke under 5kg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå