miss_bmw Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 hmm... Som jente må jeg bare si att dette er litt vanskelig for meg:p jeg kan mye anna rart me bil, men alt me anlegg har jeg ikke skjønt helt enda.... Jeg skulle så gjerne hatt litt hjelp... så om det er noen der ute som veit noe om ombygging av bakhøytalere i en e36 sedan.... de jeg har har jeg snart spilt i filler,orginale som sitter der nå, så jeg skulle kjøpt noen me mer watt og som er litt større... men hvordan er det å kutte i den hatthylla der? er jo seff sånne kasser bygd rundt under høytalerene(viss noen skjønner hva jeg mener ) og jeg aner ikke hva de orginale høytalerene har slags mål?... Så om noen har noen gode tips og ideer, let me know... Må få inn noen nye høytalere foran å, og der var det jammen knapt med plass.... Har 2 12" kicker elementer baki, så dom er jeg fornøyd me Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Når du går til en forhandler, vet han hvilke størrelser du skal ha både foran og i hatthylla. Når det gjelder hatthylla ville jeg ikke kuttet i den, og hvis det 6*9 du vil ha i hatthylla så får du kjøpt ferdig tilpasset "kasse" til å montere disse i hatthylla der hvor de fillene du har spilt i stykker står:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 vil anbefale deg og skumlese litt i denne jeg: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=38521 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Vill tippe at du har samme orginale høytalere i hatthylla som jeg har de er 4 tommers... ikke just mye å skryte av det nei. Heiv utav di just,sammen med plastkassene som di er festa i. Har putta i noen 5 tommers foreløpig, men det måtte en del kutting for å få det til, er ganske tynt det stålet baki der så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Ikke skjær i hattehylla,bruk heller orginal str.på høytalere bak(10cm/4") eller evt de kassene som nevnt over her for 6*9".Tror de koster i overkant av 200kr og passer rett inn. Siden du har 2*12" så burde det gjøre susen i bånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Ville ikke skjært i hatthylla jeg heller, kjøp deg sånne: http://bilradiospesialisten.no/prod_det ... hp?id=1603 Mulig det går an å få det billigere andre plasser, men de er helt geniale hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 Er jo idioti å kappe i hatthylla, da kjøper du enten noen skikkelige 4" eller 6*9 å setter baki der, i og med at du har 2*12 så blir det nok mer enn bra lyd hvis du i tillegg setter inn et skikkelig frontsett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miss_bmw Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 Takk for alle svar så langt! Da har jeg bare ett lite spm til, hva er forskjell på f.eks 4" og 6*9???? Er litt lost på det feltet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318 Touring 04 Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 antall tommer i lengde og bredde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miss_bmw Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2007 oookei, 4" brede, og 6" lange........ ahh, sant? må virkelig få satt meg bedre inn i anlegg og sånn... Blir tur til Frekvenz på mandag på leting etter høytalere og adapter.... Flere gode idder til frontsett og diskant mottas me STOR takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet Januar 19, 2007 Share Skrevet Januar 19, 2007 5.25" = en diameter på 5,25tommer=ca 13cm. altså en rund høyttaler 6"*9" element er et ovalt ( eggforma ) element. element = høyttaler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Ville ikke skjært i hatthylla jeg heller, kjøp deg sånne:http://bilradiospesialisten.no/prod_det ... hp?id=1603 Mulig det går an å få det billigere andre plasser, men de er helt geniale hvertfall Men fanken,kan prisen her stemme? -Da tar dem godt betalt!!! Må vel finne disse billigere et annet sted? Noen som vet om Decade går inn i disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Ville ikke skjært i hatthylla jeg heller, kjøp deg sånne:http://bilradiospesialisten.no/prod_det ... hp?id=1603 Mulig det går an å få det billigere andre plasser, men de er helt geniale hvertfall Men fanken,kan prisen her stemme? -Da tar dem godt betalt!!! Må vel finne disse billigere et annet sted? Noen som vet om Decade går inn i disse? Hmm, jeg syntes også det var ganske dyrt ja. Mener å ha sett dem billigere en aller annen plass Men det er uansett mye bedre enn å skjære i hatthylla! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Mente det var en inne på forumet her som hadde betalt rundt 2-250kr,hvis jeg ikke husker feil da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Her fant jeg det,midt i innlegget til Snibel under: bakhøytalere: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=38521 Bakhøytalere Jeg har som nevnt modellen med standardstereo, det vil si 5 1/4" i kickpanelene, diskanter i dørene foran, og 4,5" bak, ingen ekstra mellomtoner i dørene. Jeg leste opp og ned på bimmers før jeg bestemte meg for neste skritt, og hvordan jeg skulle gå fram. Hmm.. 6x9" adaptere til E36, ikke dumt. Oj! De kosta mye til å være plastbiter. Google hjalp meg for øvrig å finne de mye billigere, jeg kjøpte et par på Audioteam A/S (lydibil.no) til 220,-. Hadde fra før av et par GAS 6x9", men disse fikk bli liggende. Det var nemlig ingen tvil om hva jeg ville ha. Helt siden jeg var liten pjokk har jeg ønsket meg en bestemt type 6x9", navnet får fram en tåre i øyekroken på den mest hardbarkede lydentusiast. De er vel fremdeles kjent som verdens beste 6x9", og de fleste som påberoper seg peiling har en mening om dem, jeg fryser nesten på ryggen når jeg hører navnet; "JBL Decade". Eller nærmere bestemt; JBL T595 Limited, begrenset siste-versjon av Decade, "Celebrating 50 Years" som det står på pakka. 1790,- på tilbud på Strømmen bilradio. Ho-hei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå