Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

jg har bygd om min 318is til en 328. bilen er en 1994 mod som har ruslet 220000km. Mens motor og drivverk har ruslet 101000km, motor og drivverk er fra en 96 mod.

Jeg har litt problemer, jeg får fan ikke start:P bilen er 99% ferdig, brukt ca 2 mnd på ombyggingen hvor jeg skiftet div foringer osvosv.... Eneste som gjenstår nå er: Sveising av eksos og tilkobling av bremser bak(venter på deler).

Bilen har sikringsboks fra 1994 (318is) mens resten av ledningsnettet er rett fra motoren altså 1996.. Det er en ekstra plugg ved sikringsboksen som jeg ikke aner hva er til:P altså jeg klarer og file den på starter og lys på bil, inne i cupèn funker, instrumentene funker også. Men har ikke tenning på motoren og bensinpumpen er død. Jeg koblet 12v direkte på bensinpumpen og fant ut at den funket:) men har ikke tenning!? har målt og har funnet ut at d ikke er spenning til tenningen:( noen som har vært borte i samme greia? noen som sier at d er start sperre?

Ringte han fyren jeg kjøpte motoren hos og sa at d ikke var startsperre på motoren og at jeg måtte feilsøke på den.

Skal jeg bytte sikringsboks da? eller er det startsperre på motoren? noen som kan hjelpe?

Takker for alle svar

Mvh

John-Erik Andreassen

ps.er på utkikk etter stylingsett til bilen(helst i diamantsort) + senkefjærer (helst justerbart) :D:D

Skrevet

lurer på om ikke 328 fra 95 kunne leveres med EWS, altså startsperre. har den det skulle du nok hatt nøkkel samt en ring som sitter rundt tenningslåsen.

Skrevet

Problemet er nok startsperren(EWS) :wink:

BMW fikk startsperre fra og med 1995 på E36.

Da må du nok ha hjelp fra noen som har BMW-tester slik at du får kodet opp startsperren

Skrevet
hmm kan jeg ikke bare levere den inn på bmw og kode om motoren? han fyrn jeg kjøpte den hos har ikke nøkkel og tenningslås...

nei, i følge en som kaller seg thunegutt(?) her inne, går det ikke å kode om motoren. tror han er bmw mekaniker så han har vel litt peiling.

Skrevet

Eg bygger bilen min om til M3,og da måtte eg skifte tenningslås osv pga startsperra(skifta også komplett el.sats m/sikringsboks da).

Otherwise,no brum brum....

Skrevet

tror nok ikke du får kodet om det nei, er jo for å sikre at ingen kan stjele en motor å få brukt den. mener du må ha dokumentasjon på bilen for å få bestillt nytt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...