Gå til innhold

Facelift (E39)

Pete100
 Share

Anbefalte innlegg

hei. Jeg har en 520IA 2000 mod shadowline. Har lurt litt på å oppgradere den med 2001 faceliften, men hva inngår egentlig i denne faceliften...og er det noen som vet hva det vil koste, inkl arbeid, å oppgradere? Har noen bra bilder av en med facelift?

Pete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001-faceliften går hovedsakelig på for- og baklykter. Foran ble det angel-eyes og bak ble det led-lamper. Nyrene ble også litt "bredere", samt ny frontfanger med runde tåkelys.

Hvis du går for full facelift, med nye fanger, så koster det jo litt. Men en oppgradering av nyrer og lykter trenger ikke bli så veldig dyrt (med mindre du skal ha xenon).

Ta turen innom www.schmiedmann.no og sjekk prisene. Bytte av lykter og nyrer er noe du fint klarer selv, siden det finnes ferdige kit til dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Det er nå jeg avslører hvor lite bil jeg kan, men hva er egentlig "nyrer"? Sjekket nettsiden, finner man en egen "facelift- pakke" der? Har hørt at det også inngår lakkerte lister i denne faceliften, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Det er nå jeg avslører hvor lite bil jeg kan, men hva er egentlig "nyrer"? Sjekket nettsiden, finner man en egen "facelift- pakke" der? Har hørt at det også inngår lakkerte lister i denne faceliften, stemmer det?

Det stemmer at det er lakkerte lister på faceliften.

Du finner ingen ferdig pakke til faceliften, men det du trenger er:

- Facelift bodykit (ca. 8000,-)

- Facelift forlykter m/xenon (ca. 7500,-)

- Facelift baklykter (ca. 3000-)

- Facelift grill (ca. 750,-)

I tillegg kommer da lakkering av fanger og lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Da har jeg stort sett alt klart, men det er en ting jeg ønsker en liten vurdering av. Jeg har shadowline, men synes kanskje det hadde vært kulest med crom nyrer; grill og kant. Dette i stedet for de svarte shadowline standard nyrene. Hva synes dere?

Pete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja. Det eneste jeg tenkte skulle være crom var grillen, ellers skal resten være shadowline. Jeg mener å ha sett at grillen er svart, mens kun grillkanten er crom på shadowline. Jeg har tenkt å bytt selve grillen til krom også. Alt annet av lister mm skal være shadowline.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja. Det eneste jeg tenkte skulle være crom var grillen, ellers skal resten være shadowline. Jeg mener å ha sett at grillen er svart, mens kun grillkanten er crom på shadowline. Jeg har tenkt å bytt selve grillen til krom også. Alt annet av lister mm skal være shadowline.....

Standard grill er krom kant med svarte riller, både på de med og uten shadowline. Er M5-grillen som er i hel krom. Men det gjør seg godt på en shadowline med kromgrill, har det selv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...