Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det som er skjedd er at på sylinder nr 3. så har ventilsetet løsnet på innsugsventilen og så har ventilen knekkt. så har den lagt et helvettes sirkus inni der da og til slutt har den vridd seg 90 grader og satt seg i toppen. toppen er altså sprekt. stemplet har fått bra med juling. sylinder veggen er litt ripete. det som er litt rart er at de andre sylinderne så er det spor av metalpartikler. det er jo ikke bra. lurer på hva som er overhalt her altså. sjekket veivlager og rådelager. de var greie. merka også en litt snodig ting. råden på syl. 6 hadde fått en liten svai. altså den er bøyd ut til siden også er den bøyd til bake. så den står i senter. vet ikke om det skal være sånn jeg men synes det hadde vært litt rart hvertfall. vet du noe om det? legger ved bilder av toppen ;)

Skrevet

Jeg har forholdsvis lite greie på motor, men det der så overhode ikke bra ut gitt. Den sylindern der har fått seg en skikkelig smell ja.

Skrevet

Var ikke mye å ta vare på det der nei :?

Er jo endel motorer til salgs på forumet, vist du søker så finner du vel en motor, men er vel en m20b25 motor du mener?

Mvh

Skrevet

heh ja mente b25 ja, bomma på tallet.

har tenkt på 3,5 L men er litt mere som må modifiseres da så det får jeg ta senere. nå vil jeg bare ha inn en 2,5 L også oppgradere bremser og understell.

så har jeg egentlig tenkt på turbo på den motorn. få ut en 250-300 hk

Skrevet

Ok, men skal du ha turbo på en 2,5 liter så ville jeg ha satt inn lavkomp. stempler vist du får tak i ny motor, for b25 er ikke så serlig bra med turbo om du ikke bytter stempel.

Funker bra på en 0,3-0,5 trykk men skal du ha mere så blir du go til å skifte topp-pakning etter vert :),

Mvh

Skrevet

ja. tror jeg setter på en sånn uansett.

først skal jeg hvertfall overhale motorn jeg kjøper også får vi se videre hva jeg gjør med den. akkurat nå må jeg bare få tak i en motor. savner bmw min nå ass... :? heh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...