jensemann23 Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Nå er jeg frustrert.. Det er bare innimellom at tomgangen er ujevn, og da bare et par hundre rpm variasjon.. Den går mellom 600 og 8-900 rpm. Når jeg tar av pluggen på LMM stopper den helt eller nesten, det er vel tegn på at LMM er ok? Når jeg tar av pluggen på tomgangsventilen øker turtallet til ca 1000 og er helt jevnt. Skal det være sånn? Har også renset tomgangsventilen med startgass innvendig, den glir lett og fint. m40b18..
jensemann23 Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Skrevet Januar 22, 2007 Noen som vet? Hva er symptomene på defekt LMM?? Og er LMM-en noe som gradvis vil forverres,eller er det enten eller på den? Den er vel bare noe så enkelt som et potmeter som forandrer motstand når spjeldet tvinges opp av luftstrømmen?
Gunnar Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 LMM kan såvidt jeg vet gradvis forverres, dvs. at den vil gi ujevne signaler etterhvert som den blir slitt. Det er jo noe man kan merke f.eks. på potmeter på en forsterker også det.. Såvidt jeg kunne se på målingene av LMM på den gamle 520en min så var LMM fortsatt delvis fungerende, men dårlig. Den skal gi jevne kurver - det gjorde ikke min, den gikk i hytt og pine. Jeg hadde ikke så mye jaging, men høyt bensinforbruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå