Gå til innhold

Løs katalysator ?

Champ
 Share

Anbefalte innlegg

har en ulyd i eksosanlegget under kjøring, spesielt når jeg nærmer meg 3000 rpm, mangla et opphengerfeste som jeg trodde var årsaken til dette, dette bytta jeg på lørdag men det hjelp ikke, har tidligere hørt at katalysator kan være løs og ligger og skrangler, er da katalysator ødelagt eller går det an å bare feste den igjen på ett eller annet vis?

Da kan man kanskje også sette disse tingene sammen å få årsaken til at bilen kutter på 5000 rpm i stedet for 6500 som den vel skal gå til før turtallspærre kobler inn?

har lurt på begge disse tingene en stund nå så kanskje en ting er årsaken til begge disse problemene , men jeg kan ikke slike ting og vet ikke om katalysatoren kan forårsake begge disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysatorer kan gå istykker og bli liggende som en forkullet klump inni eksosen din,hvis du har lambda ved katalysatoren kan nok det ha en invirkning, feks hvis det ikke er like bra gjennomstrømmning i kat som det skal være,da kan eksosen slå litt tilbake og lamdan lese av feil verdier.. det skal veldig lite til hvis det er noe som ligger og blokkerer eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger ikke å lese av feilkoder. du kan feilsøke selv. bare å jekke opp bilen å dunke i catalysatoren med hånda. hvis det rasler inni så er den defekt og da er det bare å skifte ut. eller ta en spans en å ta ned catalysatoren å sjære et snitt på toppen av den å ta ut innmaten å sveise igjen;) kan bli resonanslyd i potta som blir stående igjen men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...