Gå til innhold

hvor mye neddreiing av stempler

fatboy
 Share

Anbefalte innlegg

mellom 1 og 1,5mm ett sted (tipper jeg)

Spurte om det samme engang da jeg vurderte å bygge turbomotor av en M30B35 og oppnå omkring 400hk, da ble jeg annbefalt 1,6mm samt at man dreide så det ble en kant på 1cm rundt hele, og på en måte ei "grop" innafor denne 1cm`ern.

Det er selvfølgelig forskjellig volum på disse to motorene, men kan vel ikke skille så voldsomt mye. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint få en holdbar turbokonvertert M20B25 med dreide stempler. Kommer helt an på hvilket nivå du skal legge deg på det. Skal du ha under 400hk så hadde jeg aldri investert i smidde stempler.

bmw_728i: Hva tar du utgangspunkt i når du sier 1-1,5mm? Om du vet hvordan M20B25 stemplene ser ut så hjelper det lite å si 1-1,5mm når du ikke sier hvor man skal ta utgangspunkt.

Når man lærer seg å regne på kompresjonsforhold så ser man fort at det skal nokså lite til for å påvirke det. Jeg orker ikke å sitte å regne for andre, er litt lei av at folk forventer alle svar servert på sølvfat. Man må ta ansvar for egen læring. Boka Maximun Boost av Corky Bell er basic lære i denne sammenheng/turbokonvertering :wink:

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være fornøyd jeg om jeg får 200-230hk. trenger ikke no mer, er jo familiebilen=)=) kunne du kansje ha sendt meg formel for og regne ut på pm?

da kjøper du vertfall ikke smidde stempler:) MLs pakning kan jo være et alternativ til å maskinere stempler. da er det bedre å bruke litt penger på motorstyring slik at du har kontroll på ting. (enn smidde)

noe sier meg at at du klarer greitt 230hk i motor med org komp og et billigt ms sprut feks!

vil du ikke kjøre datasprut kommer du langt med 535 deler, er jo mange som får dette til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så med andre ord, og bruke lmm og dyser fra 535 f.eks og få meg no chip evt burde være nok og en toppakning? er det holdbart da til og ladde ca hvor mye?

finnes ganske mange oppsett på dette, eg har kun erfaring fra m20b23.

men om du vil bruke 535 lmm, kommer du nok og til å ha standard fast tenning og? dette vil kansje bli et problem før du når 1 bar.en billig tenngsforsinker løser jo evt dette.

mls, eventuelt ARP topp bolter. litt 535 knask så er man jo godt på vei.. det begynner jo å funke greitt allerede på 0.6-7 da kontra orig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...