John H Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Nå viser det seg at dette rattet passer ALLE E39 fra 9/2000 og oppover!! Rattet er komplett med dobbel airbag og ser kjempebra ut! Har stått i bil som var gått 55000km. Selges BILLIGT 3000kr...Dette er billigt!! ELLER BUD..Har du evt. noe å bytte i mellom så kan være intressant for meg (e46 deler, felger??) + evt. litt penger så kan vi se på det.. Dette er da en kjempeoppgradering for dere som har vanlige multiratt!!! Eller dere som vil ha multiratt!
BMWE34 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Er det vanskelig å montere selv? Evt hvor mye koster det å få montert på BMW-verksted? Har en 2003 mod 316i touring, vill det passe?
John H Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Skrevet Januar 24, 2007 Heisann, Det skal passe perfekt det etter hva de sa til meg hos bavaria.. Det er meget enkelt å montere selve rattet, men det må settes på noen ekstra ledninger for å få det til å funke, dette kostet ikke mange kronene, men eg kjøpte jo ikke siden det ikke passet alikevel.. Dette må gjøres på alle e46 hvor multiratt ettermonteres! Viss de setter alt på så går det ganske kjapt.. Er kun ledningene som må på, ingenting må visst aktiverest via computer eller noe sånnt.. Glemte å skrive at en får Cruise kontroll også!!
krza Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 vet du om det passer på coupe? riktignok 99 mod, men kan jo være forskjell fra 99 sedan og 99 coupe.. I så tilfelle har jeg et slikt ratt du trenger å bytte i..
John H Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 Hmm..det er eg litt usikker på..skal prøve å sjekke opp litt.. Edit : Snakket med Bavaria og de sa at det var likt om det var coupe eller sedan..altså passer det ikke Må være bil som er nyere enn 06.2000
mrbrew Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Er det airbagen som ikke passer eller er det rattet?...har nettopp kjøpt meg likt ratt selv, uten airbag..ble litt bekymret nå..
John H Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Skrevet Januar 25, 2007 Rattet passer rett på det, slik som på øverste bildet..ledningsnettet som rattet må ha for å få knappene til å virke, passer ikkje heil, men kan visst modifiseres til å passe..airbagen har feil motstand og vil ikkje funke..airbaglyset vil lyse, og de andre airbagene vil mest sannsynlig ikkje funke..
TommyL Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Ifølge dette innlegget her: http://forum.e46fanatics.com/showthread ... l+retrofit og her: http://forum.e46fanatics.com/showthread ... l+retrofit så skal det ikke være noe problem å sette rattet inn i din '99 318i. Eneste forskjellen ser ut til å være at du mister to-trinns funksjonen, men airbagen løser ut den. Skulle vel ikke forundre meg om et Norsk BMW verksted uttaler seg om ting dem ikke har greie på....igjen. MVH TommyL
John H Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Skrevet Januar 26, 2007 Hmm..ja her står det jo at det skal gå..på bavaria sa de at det er feil motstand i airbagen og airbaglyset vil ikke forsvinne..De trodde det skulle gå an å koble til nytt nett med litt modifikasjoner, men fant ut det var jo ingen vits viss ikke airbagene virket alikevel.. Får ringe de og høre igjen..
TommyL Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Vel, dem sier mye rart vet jeg..... Når jeg skulle ha programmert lysmodulen min, hørte jeg på pris etpar steder. En av dem var BMW i Arendal....som hardnakket påstod at det var umulig, og ingen av dem hadde hørt om noe slikt før. Motortechnik fikset det på 10 minutter, ingen spørsmål. Viser bare at man ikke skal ta alt disse verkstedene sier for god fisk... Håper det løser seg for deg ihvertfall. MVH TommyL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå