Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om dette faller under "Teknisk",men er jo et spørsmål angående Bmw. Flytt denne viss uenig. :wink:

Anyway,ifjor kjøpte eg Rieger sideskjørt til min E36 cab.

Rett etterpå fikk eg prolaps i ryggen og kunne knapt gå og fikk derfor ikkje prøvd de fysisk på bilen. Vart sendt rett på lakkering ilag med anna snacks.

Har nå endelig fått prøvd de på bilen og passer jo OVERHODET ikkje!!

Skjørta har samme høgda heile veien,sjølv om kanalen smalner inn midt på bilen. Målte med skyvelær idag,skjørta har ca 16cm høgde,kanalen har ca 10,7cm høgde på det smaleste.

Har snakka med firmaet eg kjøpte de hos og de sa at Rieger selger over 3000 av desse i året og har ALDRI fått noen feilmeldinger på desse :?

Har eg fått til feil bil? Skal vel neppe være nødvendig å tilpasse med kniv?

Hvilke rettigheter har eg etter så lang tid? Og mht at de er lakkerte nå?

Noen andre vært borti noe lignende?

Legger ved bilder som eg skal sende til forhandleren:

bilde0010gz.jpg

Skørtet ligger klar for montering.

bilde0056cr.jpg

Går et stykke opp over dørkanten ja....

bilde0095om.jpg

Bilde tatt fra baksida av skjørtet. Avstanden som er vist på skyvelæret viser kor mykje skjørtet er for høgt.

Når skjørtet er montert i rett høgd slik at eg får opp døra,får eg plass til 3-4 fingrer under kanalen og til bunn av skjørtet :?

Skrevet

hva er egentlig problemet her? vill du heller at skjørte skal ha en mongo form slik kanalen din har fra før?

hadde akkuratt samme skjørt som deg på min bil før, og hvis du tror at skjørte skal følge den gammle formen som kanalen din har tar du mye feil.

poenget me skjørt er jo og få bilen lenger ned slik at det passer med både rieger front og hekk..

Skrevet

Poenget her er vel at skjørta skal ha samme høgde som kanalen,er jo mykje for høg heile veien! Er vel neppe meininga at det skal være 5-6cm klaring mellom bunn av kanal og bunn av skjørt???

:?

Skrevet
kjøper bare en slik TUV "senke jekk"..... er det jeg må bruke + legger en 1x4" planke under hvert hjul så går det hel max ;)

Hehe...og det er? Du bruker planker under hjula for å få bilen høg nok til å få jekken under kanale,slik å forstå?

Må vel skjære ut litt av undersida av skjørtet for å få plass til jekkputa og eventuelt legge en kloss imellom pga gapet mellom skjørt og kanal?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...