bachmann Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 Hei Nå etter at minusgradene er kommet klarer jeg ikke å åpne døra på fører siden. Låsen går fint opp og igjen, men døra åpnes ikke. (jeg er 100% sikker på at døra ikke er frosset i pakningene). Hva er galt? ,er det dyrt?
klubba Skrevet Januar 25, 2007 Skrevet Januar 25, 2007 kan vere låskassen som er fråsen vet ikke på bmw men er et vanlig problem på vw/audi
Ish Skrevet Januar 27, 2007 Skrevet Januar 27, 2007 HeiNå etter at minusgradene er kommet klarer jeg ikke å åpne døra på fører siden. Låsen går fint opp og igjen, men døra åpnes ikke. (jeg er 100% sikker på at døra ikke er frosset i pakningene). Hva er galt? ,er det dyrt? Jeg har hatt samme problem på min bil. Klarte heldigvis å fikse dette...vet ikke om det hjelper på din bil, men du kan prøve følgende; Åpne førerdøren og smør opp låsemekanismen så godt du kan(CRC/WD40/LPS) Ved siden av låsemekanismen er det også en liten sort plastplugg(ca 5mm i diameter). Ta denne ut. På baksiden vil du se en umbrakoskrue. Denne var i mitt tilfelle ikke sentrert i hullet på førersiden, mens den var det på passasjersiden. Løsne denne skruen litt....prøv å sentrer den så godt som mulig i hullet, og dra til igjen. Smør samtidig mekanismen inni der så godt du kan. Dette fungerte på min bil og nå er døren god som ny igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå