M3/M5 Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Hei. Jeg vurderer og gå i gang med og bygge en M3 med eventuelt en M5 motor i. Og kanskje turbo hvis pengene strekker til. Så det jeg lurer på er hvordan bil er det mest gunstig og ta som utgangspunkt. Har hørt om folk som tar en 325 og 323 og bygger om. Men går det ikke like greit med en 318? For da vil man jo spare en del penger. Og hvordan er det å få godkjent en 325 eller 323 ombygget til M3? Hvor mye må man regne med og bruke på hele prosjekte? Kommer man langt med 100.000 kr eller må man ut med 200.000 kr eller mer? Litt kjekt og vite da man enda jobber som lerling. Så alt for mye penger har man ikke. Og vet ikke om banken er så glad i å låne 100.000 kr til og bygge bil.. Kom med innspill. Ser for meg prosjekte blir startet til våren eller høsten. får se hva det vil komme på sånn ca. Mvh
Gunnar Skrevet Januar 26, 2007 Skrevet Januar 26, 2007 Fordelen med å bygge om en originalbil med stor motor er at den (som oftest) har høyere tillatt totalvekt enn en med liten motor. Du kan risikere at bilen din blir nedregistrert på antall personer hvis egenvekta økes mye.