Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,sier meg enig med innlegget over egentlig. Det enkleste er å kjøpe en "donor-bil" som du tar alt ifra(oppheng,fjæring,bremser,motor/gear/drivverk,bremser osv osv).

Kjøp deg f.eks en koll.skada bil og bytt over alt fra denne,kjøp nytt/brukt det som du ellers måtte trenge av deler som kansje er skada på donor-bilen.

Skal du godkjenne dette bør du kontakte gjerne Bmw og biltilsynet først for å få retningslinjer å følge.

Dette er ofte billigere og definetivt ENKLERE enn å kjøpe en motor her,ei girkasse der osv........

Du er velkommen å snoke rundt i tråden min,sjølv om mesteparten av ombygginga tok til før eg klarte å trylle fram kameraet. Men bare å spørre,men sett deg så godt inni ting&tang som mulig og lag gjerne en handlingsplan først!

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39586

Skrevet

Mesteparten av infoen du trenger er å finne inne på dette forumet.

Bruk søkefunksjonen og "ta fri noen uker" og les, så kommer du et godt stykke på veg. Ja, jeg vet at forumet har rundt 400.000 innlegg nå - men kompetanse kommer ikke krypende på en fjøl.

Jeg har skrudd på et par BMW'er opp gjennom de siste 15 år, og jeg tør ikke tenke på hvor mange timer research jeg har måtte hatt - i tillegg til erfaring gjennom skruing. Dette har på ingen måte gjort meg til noen form for spesialist, men noe kunnskap har jeg nå snappet opp.

Derfor synes jeg at du som er lærling nå bør ikke satse så høyt. Begynn heller i det "små", og jobb deg opp. Mange unge tror kompetansenivået sitt er høyt (les: tenker ikke nødvendigvis på deg her), men jeg skal love deg at kunnskapen kommer med erfaring og alder. Det er det ingen tvil om.

Mit råd til deg er, hvis du har tilgang på så mye peng som jeg får inntrykk av, kjøp heller en "ferdig" og godkjent en. Så modifiserer og bygger du heller den om på sikt. Tro meg, bare DET blir dyrt nok.

Å bygge en bil fra scratch koster peng - sinnsykt med peng. Hvis du syns jeg bare prater piss nå, så kan du jo sjekke bilen min som jeg ikke har hatt tid til på en rimelig god stundpå denne link, slik at du ser at jeg har nå litt innblikk i hva ting koster... Og dette er på en gammel bil.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, for det er alltid gøy med ombygde biler. Jeg ville bare gi deg et par råd på veien.

Skrevet

Tusen takk for erlige og orntlige svar! :)

Nei dere har rett. Kompetansen min er ikke høy og trur heller ikke dette.

Men er vilig til og lære og prøve og feile.

Jeg har litt penger ja. Og fordi jeg har stor sans for bil vil jeg heller invistere pengene i bil en noe annet. (dumt? tjaa.. kommer ann på hvem som ser)

Er det noen her som vet om E30 som er godkjent med M5 motor i?

Har vurdert karoseribytte. Som jeg starta en tråd om.

Så får høre va BT sier.

Men det tar jeg i den tråden.

Så 250.000 kr vil ikke rekke til et sånt bygg?

Hmm, da får jeg vel bygge en bil som er knakende god og som kan bygges vidre på.

Har ei god grunnmur så kan man bygge det meste vidre. (sakt av en venn som er mekanikker).

Skrevet

Men så skal han sikkert ha så steike mye penger for å bygge.

Har jo 250.000 kr men regner med det vil koste MY mer hvis han skal bygge for meg.

Har han foresten ei hjemme side?

Eller en mail.

Synes det blir greier å forhøre seg på pris på mail.

Så slipper man å plage han med unødvendige tlf samtaler. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...