borte Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Mulig at "hakkinga" kommer av at LMM har tatt kvelden? Har en kamerat som hadde samme problemet på sin 520 etter at han hadde brukt et konisk KN-filter.. Det sies at LMM ikke har godt av de koniske filterene av en eller annen merkelig grunn..
zHk Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Skrevet Februar 2, 2007 Men en ting, når bilen står på tomgang i fri, så gir jeg gass sakte.. da går det helt fint.. høres helt ok ut da.. men når jeg gir gass fort.. så henger den etter.. tar tid før den kommer opp i turtall :@ har det noe med "hakkinga" og gjøre når jeg kjører også? altså åssen den er på tomgang?
matta88_3 Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Hvis bilen hakker og det føles som om den går på f.eks 5 sylindera, vil æ anbefale å først bytte pluggan... kjøre ei stund på dem, å hvis du har en blank plugg da, så e det mulig at du har ei dysa som e gåen... Har hatt problemer me sylinder 1, å forska på alt som er mulig at kan være feil, helt til æ prata me en som har skrudd på m50 sekseren siden den kom. Å han kunne fortelle at dysen kan være et problem... lurt å sjekke!!!
zHk Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Skrevet Februar 3, 2007 matta88_3: Da lurer jeg på en ting, kjørte bilen idag.. og helt plutselig, så begynte den og gå helt knirkefritt..? altså, fin på tomgang, og 0 hakking/fusking.. Kan det være coilen/pluggene/sylinderen da? Kan en sylinder tenne underveis? *Sitter igjen med flere spørsmål enn svar for øyeblikket*
matta88_3 Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Det kan være magneten i dysa som har hengt sæ opp og som plutselig har løsna igjen... Tok av ene dysa på min bil.og den står helt fast i åpen stilling. Du får egentlig bare prøve å kjøre bilen ei stund å se om problemet oppstår igjen.
zHk Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Ja, men det jeg mente var at noen ganger funker det helt fint (det skjer da underveis mens jeg kjører) og plutselig så er den like på trynet som før
zHk Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 Hmm.. Så det jeg skal prøve er og bytte plugger i første omgang? De byttet jeg i sommer :/
matta88_3 Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Bytt pluggan og sjekk coilan... En kompis av mæ har en 320i 24v 91 mod... Samme problem og samme motor, hann bytta coilan og nye plugga, å bilen blei som ny...
zHk Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 Okei, men hvordan bytter man coiler a? Hehe..
Kai-P. Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Når du bytter pluggene har du gjort halve jobben allerede.. Har du sjekket gass-spjeldsensoren din, forresten?
benger Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Hva med å tenke på å bytte ut bensinpumpe/filter også ??.. kan være at pumpa ikke klarer å levere nok trykk.
zHk Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 Da har jeg vært på Mekonomen og svidd av litt penger.. Olje, Oljefilter, bensinfilter, nye plugger (som tåler litt) ++ så da blir det litt mekkings med fattern etter jobben i dag
matta88_3 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Hvis du trenger ny coiler så har GSbildeler dem til litt over 700 kr stk.
zHk Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Skrevet Februar 7, 2007 Need Backup! Nå har jeg vært ute og byttet plugger.. Nå ble den enda værre? Nå hakker den _UANSETT_.. før fungerte den av og til helt fint..?????
bmwm535i Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 dette høres ut som ett typisk coil / pluggkabel problem ! til deg som bor i akershus hvor bor du ? send meg pm så kan jeg kansje komme å hjelpe deg! hilsen bilmekaniker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå