Gå til innhold

En herlig kveld! E39 problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel.. var ute å lekte litt i kveld, sammen med Dr_S, Geira, meg og Jondepon! endte med et dekk som blir fort flatt! selvom det har vært køddent hele uka!, men nok fuzz om det! etter en endt spisepause, og fylt opp dekket igjen. Så ser jeg at ABS'en og antispinnen har kutta ut! sikker abs føleren?

kommer hjem og får stoppa bilen i garasjen, hører en summing fra en elektromotor når bilen er skrudd av(!) boschen ved siden av servicekontakta!

noen som veit hvorfor den summer? måtte kutte strømmen!

Skrevet

fortsatt ikke noe klokere på den brrrr'inga fra den tingen der!

men hvertfall fått lappa hjulet så bilen er et rullende objekt igjen!

Skrevet
og når man kutter strømmen, så er det ikke lurt å lukke igjen bakluka! :P

Hehe.. den er litt lei, hvis en ikke har nedfellbare seter hvertfall :P

Skrevet
og når man kutter strømmen, så er det ikke lurt å lukke igjen bakluka! :P

Hehe.. den er litt lei, hvis en ikke har nedfellbare seter hvertfall :P

har jo heldigvis det.. men der står det jo en basskasse :P

Skrevet

Det er styreenheten til ABS'en.. Det hender dessverre at de går i stykker på BMW. Ingen som vet hvorfor, selv ikke BMW! Koster 10.000,- ca. for en ny. Er noe som blir brent i elektronikken, av uante grunner. Håper det er noe annet som er årsak til dine problemer :D

Skrevet
Det er styreenheten til ABS'en.. Det hender dessverre at de går i stykker på BMW. Ingen som vet hvorfor, selv ikke BMW! Koster 10.000,- ca. for en ny. Er noe som blir brent i elektronikken, av uante grunner. Håper det er noe annet som er årsak til dine problemer :D

Aiaiai..... Skal inn med E39'n min til uka for feilsøking på ABSsystemet, 10 LAPPER??? I helsike....håper det ikke er styreenheten iallefall!! Sjefen på verkstedet anslo ca 1000lappen for problemet... Håper han har rett... Ble litt redd nå da han også sa at dette er et kjent problem på disse...har fanken ikke 10tusen å brenne av nå altså...!! :shock:

Skrevet

abs sensoren koster ca 1000 lappen!

at abs og asc er borte er "greit nok", det som forundrer meg litt er hvorfor abs pumpa går selv når bilen er skrudd av! brukte abs styrenheter og pumper på gs heldigvis! 3750,- for styreenheten og 5000,- for pumpa!

og der er nyprisen for styreenheten 11 laken og pumpa 16 laken... 27k det da vist man må ha begge deler..!

Skrevet

SINNSYKT dyrt... men kan jo prøve å levere inn dritten til et elektronikkverksted da hvis det er noe som er brent eller no...

Og det med bagasjeluka er ikke no stress uten strøm! Er bare å stikke inn nøkkelen og åpne luka med den... ;)

Skrevet

Aiaiai..... Skal inn med E39'n min til uka for feilsøking på ABSsystemet, 10 LAPPER??? I helsike....håper det ikke er styreenheten iallefall!! Sjefen på verkstedet anslo ca 1000lappen for problemet... Håper han har rett... Ble litt redd nå da han også sa at dette er et kjent problem på disse...har fanken ikke 10tusen å brenne av nå altså...!! :shock:

Dersom det er ABSlampa di som lyser har nok han på verkstedet du skal på regnet med at det er en av hjulsensorene :) En slik feil er brått litt billigere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...