Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt at man ikke får så mye mer effekt med bare kvass kam..

motoren går ikke skikkelig på tomgang osv.

men blir bedre vist man monterer justerbart kam-drev..

meine di selle på www.koed.dk

(har bare blitt fortalt dette)

Skrevet

Du vil få mer effekt på høye turtall med en kvasskam, da ventilene har lengre åpningstid, noe som igjen gir mer mat til sylinderen!

En trimkam med relativt høyt ventilløft vil gi en rufsete tomgang pga. det økte overlappet, samt at du kan minste litt drag på lave turtall, men det tar du igjen på høye turtall. Er ikke alle som liker kvasse kammer, spørs litt på kjørestilen :)

Skrevet

hehe.. girer du ofte rett før turtallsperra, så kan det vare noe får deg :)

bilen hører jo veldi sprek ut på tomgang da.. jager som en "fullblods" v8`er :) (spørs hvor kvass kam du monterer da seff..)

men tror jeg ville satsa på justerbart kamdrev i tillegg da.

Skrevet

Ville også satt penga på en progressiv btr og litt forsiktig porting av innsug og utblås. Trimkam alene er ikke all verden.

Skrevet
hehe.. girer du ofte rett før turtallsperra, så kan det vare noe får deg :)

bilen hører jo veldi sprek ut på tomgang da.. jager som en "fullblods" v8`er :) (spørs hvor kvass kam du monterer da seff..)

men tror jeg ville satsa på justerbart kamdrev i tillegg da.

Turtallsperren bør selvsagt justeres opp for å matche motorens nye karakteristikk :)

Skrevet
Ville også satt penga på en progressiv btr og litt forsiktig porting av innsug og utblås. Trimkam alene er ikke all verden.

litt vanskelig å finne sånne firma som gjør porting hær i nord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...