Gå til innhold

Hjelp med info om karosseriskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal som sakt bygge en bmw M3 med turbo. (det er planen).

Jeg satt å søkte litt på autodb og fant en anonse som omhandlet en M3 som var karosseriskiftet.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1340783

Satt å leste på toll.no om karosseriskiftet.

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=75462&epslanguage=NO

Uten og bli serlig klokere.

Så det jeg lurer på er om jeg kan foreksempel ta en kolisjonskadet 316 og bytte karroseri og få denne godkjent som en M3 som han i anonsen på autodb har gjort?.

Jeg skjønner meg overhode ikke på dette her. Så derfor spør jeg dere her inne som har mer peiling en meg.

Noen som kan hjelpe meg med og fårstå dette?

(valgte å starte en ny post da dette handler om noe helt annet en min forje post. Synes det blir mer ryddig og oversiktig på denne måten)

Mvh :)

Skrevet

Det jeg vet er at om du har en kollisjonsskadet bil på norske skilter kan du hente en lik bil i utlandet å flytte over tre vitale deler fra bilen som skal hugges å sette i det nye karosset.

Flytte f.eks motor, gir og diff over.

Men hva han her har gjort vet jeg ikke, kanskje det er mulig da det ikke er mye forskjell i karossen på bilene.

edit:

Ser nå på toll.no at det ikke står noe om at det må være kliss lik bil, virker som reglene har blitt "slækkere" også. ring BT å spør :)

Skrevet

Oki.

Tusen takk for svar.

Synes det er så vanskelig og talke hva dem mener på toll.no.

Skal ta og ringe å høre i den nermeste tiden.

Men hvordan blir det da.

Feks den bilen som er skadet er en bil som har vert regget i norge i over 10 år. Å den jeg skal "bytte" til henter jeg fra Tyskland.

Hvil den da fortsatt vere 1. gangs regget i norge i over 10 år eller vil den da bli regget på nytt 1. gang?

Tenker da på trimming vidre.

Noen som vet dette?

Mvh

Skrevet

Volvo'n til mamma har hatt karroseri skifte, dette var gjort på verksted måtte visst gjøres på godkjent karroseri verksted i følge han, de måtte bruke motor,gir og drivverk generelt fra den norsk regga bilen da du på den importbilen kun betaler moms å ikke avgifter osv.. er ikke helt sikker på dette.. kun info jeg har fått med meg fra han som solgte den til mamma.. han er en venn av familien så tror ikke han løy om noe der! han eier forresten det karroseri verkstede

Skrevet

Jeg har tatt karosseribytte på en 635 Csi jeg hadde i min egen garasje. Trengte ikke være autorisert for å få det til. Er bare å følge regelverket til punkt å prikke.

'

Søk her inne på forumet, så finner du ALT du trenger av info om dette - for jeg har skrevet komplett avhandling om dette noen ganger før.

(Og jeg har vel tidligere tipset deg om å bruke søkefunksjonen her på forumet?? Du finner det meste her, hvis du bare bruker litt tid)

Skrevet

Den bilen som du viser til i annonsen ble godkjent via bekjente i tilsynet og ville aldri bli godkjent i dag under vanlige prosedyrer.

Du har ikke lov å ta bytte mellom modeller, skal du gjøre bytte til M3 E30 må du ha en krasja M3 E30 å bytte fra.

Skrevet

Pedi: Skal bli bedre til og søke.

Ok. Så du mener man ikke kan få godkjent bytte mellom feks 318 og en M3?

Hvis man feks bruker motor og noe sånt fra 318 og så få den godkjent.

Så bytter man etter på over de resterende M3 delene. Så viser man bilen og får den godkjent som M3.

Dette må vel fungere?

Blir jo en lettere oppgave det en og bygge en 318 og til M3.

Og må jo bli mye lettere godkjent?

Mvh :)

Skrevet

Den tyske bilen var en 1986-modell, og den norske en 1983 modell - så nei - de har ikke samme delenr. Men de ser jo ganske så like ut.

Skrevet

blir og ringe å høre i løpet av neste uke hvordan reglene er.

Men blir kanskje for mye arbeid. Får se.

Takk for svar.

Blir og legge ut svare jeg fikk i denne posten.

Mvh.

Skrevet

det som er problemet er at det er forskjellig karosseri på e30 m3 og vanlig e30..! Er brede bakskjermer og andre forskjeller i karosseriet derfor går det ikke..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...