Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

lurte på om noen vet hvem som fører senke sett til en 1986 732i E23?

samt da jeg prøve kjørte bilen så hørte jeg en veldig "synge" lyd fra kardangen, men selger sa han hadde hørt av fagfolk at slik måtte du regne me på gammle bmw'er og at det ikke var noe og være redd for...

men magefølelsen sier at jeg kankje bør bytte den, og da lurer jeg på om E34 M5 diff passer på denne bilen? samt hvilken utveksling har jeg orginalt på denne bilen (er automat)

samt merket her idag når den stod i park at den lekker i en slags "pakning" som gjør at en liten sprut me kjøleveske kommer på manifolden..noen som kjenner til dette og hvilken del som må skiftes?

det er på høyresiden rett før den går inn i det som jeg tror er selve motorvarmertanken(?)

tusen takk for alle svar

8)

her ser dere et bilde av hvor det lekker henn, noen som vet hvilken del dette er? og hva den eventuelt koster?

tn_100_1004.jpg

har merket område der vannet kommer ut me enden av fingen/teipen..

tn_100_1025.jpg

tn_100_1028.jpg

Skrevet

please!

begynner snart og gi opp, fant ut at bavaria ikke hadde NOEN opplysninger om denne delen, men har prøvt pg laget en egen pakning og der holder den tett, nå er problemet og få den tett der dere ser den svarte plast biten går opp i den alu. tanken...ingen andre med E23 som ser feilen?

Skrevet

Eiker Motor shop har helt greie senkesett som er tuv godkj. Har prøvd å sjekke med E28 diffen min kontra E23 og dem sier at det skal gå greit om man bytter lokket! Dette vil ikke jeg garantere men om noen vet så har jeg E 28 535 org sperrediff 25% med 307 utveksling... Mvh Muska

Skrevet

er den dingsen der orginal? kjenner ikke igjen den delen der utifra bilda... røsk av hele greia og la kjøleveska sirkulere slik den ville gjort orginalt :wink:

utveklslinga på diffen din er nok 3,45 eller 3,46 tipper jeg... hva med å prøve et oljebytte da?

differ fra e28 og e24 vil vel passe...

Skrevet

det skal gå en slange som kommer ut i bakant av en rørstuss frå toppen som fortsetter i en bøy og inn på en "vannventil" som står i torpedoveggen på høyre side. regner med det er her de har kobla seg på til den dingsen din??? (Det går forøvrig to vakumslanger ut fra denne vannventilen - en grønn og en rød. så går det en svart vakumslange inn) derfra sirkulerer vannet videre inn på varmeregisteret... kommer ut på venstre side av torpedoveggen

vet ikke om jeg har bilde som viser dette...

Skrevet

Tror ikke diffen fra E28 passer..

Ikke på de gamlere E23`ene værtfall.

Satte nemlig 525 diff på 728`a en gang fordi den hadde sveist sperre som jeg ville ikke ville ha, så da bytta vi til det vi hadde.

525 diffen passa ikke rett på, gikk ikke å bytte bare lokk som noen har nevnt over her.

Måtte utvide hullene i festet for å få skruene til å endre i diffen når jeg skulle henge den på plass, og måtte lage egen festebrakett i bakkant.

Skrevet

er et skille 9/82 på e23 ;) så differ før det passer nok ikke rett på nei...

edit: kanskje faktisk skillet va enda tidligere? 9/81...

så siden dette dreier seg om en facelift e23 så skal alle differ fra e28 passe mener jeg på... med forbehold som alltid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...