Gå til innhold

Isbanekjøring på Tøråssjøen i Våler (Hedmark)!

oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan nå medele at Tøråssjøen i Våler kommune (Hedmark) nå har åpnet for isbanekjøring sesongen 2007!. Denne sjøen ligger ca 3-4 km nordøst for Vålerbanen i Hedmark. Våler ligger 30km sør for Elverum og 70 km nord for Kongsvinger.

Den vil ihvertfall være åpen i løpet av morgendagen, 28-1/07.

Åpningstider framover (hvis været tilsier det)

Lørdag: 10-18

Søndag: 12-18

Edit: Oppdatert priser.

Pris;

20 kr pr dag for medlemmer.

50 kr pr dag for ikke-medlemmer

50kr i innmeldingsavgift.

Så om du melder deg inn og kjører 1 dag på banen = 50 + 20 = 70kr. Så kjører du for 20 kr hver gang du kommer igjen resten av sesongen.

-Ingen krav til hjelm eller bur

-Ispigg tilatt

-Prøveskilt ikke tilatt

-Ingen restriksjoner om antall passasjerer

Kjøringen er lovlig med tillatelse fra både kommune og grunneiere. Arrangør er NT Motorklubb.

Istykkelse er mellom 30-35cm.

Selve banen er ca 2km lang ( +- ) og inneholder både langsving, svinger som nyper, krappe kombinasjoner og skikkelig full-gass-slakk sving.

Veibeskrivelse Tørråssjøen:

Kom deg til Shell på Braskereidfoss via Elverum evt Kongsvinger.

Følg skilting mot Gravberget over brua over riksveien.

Kjør pent i 40-sona, ligger ei barneskole og noen fartsdempere der.

Følg på til du ser sjøen på venstre side. Innkjøring til venstre ved et firkantet hus. Kjører du pent, ser du bilene i depotet.

Kartutsnitt:

Tøråssjøen

Kontaktperson baneforhold:

Christer tlf +47 911 66 663

For ytterligere info ligger det en detaljert og omfattende tråd om iskjøring i Hedmark, der Tøråssjøen er med. Her ligger det bla bilder, filmer og kommentarer fra tidlgiere år.

Link: Iskjøring i Hedmark; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen.

For ytterligere spørsmål skal jeg besvare de så godt jeg kan :)

Her kommer noen stemningsbilder fra i fjord:

rezize1.jpg

rezize2.jpg

rezize3.jpg

rezize4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Supert! Skal nedover for å hente Honda'n om 2-3 uker, så spørs om jeg må ta en tur da! :D

Edit:

Forresten, er det Ole Marius som har bomma litt på det siste bildet det?.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var isbanekjøringa omme for i dag :D Og FOR en dag. Har aldri noensinne kjørt så lenge, fort og bredt som jeg har gjort i dag. Det virka som det var mange som var keen på iskjøring og oppmøte var bra. Vil tru ihvertfall 60 biler var innom.

Feste var det kanskje det mest perverse. Utover dagen, etter at både de med ishjul og grovere redskap hadde vært utpå å karra opp isen ble festet helt konge. Kjørte selv med gamle piggdekk foran og nye piggFRIE bak. Aldri har jeg måttet gå ned i 2 gir i 60km/t for å rive løs bak

Beste isbanedagen jeg har vært med på i Tøråssjøens historie. Dagens eneste negative var at fotoapparatet mitt gikk føyken - så ingen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert motorsenteret i brumunddal som var på tur tenker jeg! skal ikke se bort ifra at dere ser meg der hel om ett par uker! hvis jeg får skrudd litt e30 en dag så kommer jeg utover med den! detta virker gøy.. er ikke akkuratt lange turen hel da så! :D...

virker kjempe gøy allefall! så om 2 uker så kan det nok hende jeg drar utover! hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir åpent i morra!

Morro at dere kommer, det var mange der i dag også :) Har noe bilder liggende, skal ta mer i morra.. så da kommer det en god del bilder.

Oppe fra 12 - 18.

Husk, bilen må ha hvite plåtskilt! :)

Priser er 50kr pr dag for ikke-medlemmer, og 20kr for medlemmer. Innmeldingskongtigent er satt til 50kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i dag et par timer. Veldig bra! Var jo oppi 140 på langsia bak noen driftende Audi Quattroer..rått!!

Endte 10 meter utenfor banen til slutt mens fire hjul dinglet i løse luften der jeg sto i hardpakka snø, etter jeg nettopp hadde passert disse Audiene :oops: , men var flere greie folk der som hjalp meg løs til slutt.

Kommer tilbake! Men med spade, slepetau og begge slepekroker påmontert.

Hvor legger du ut bildene forresten? Kommer ikke inn på bilforumet.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattrokiller, jeg så deg :) Det var noen som maste om at jeg måtte finne spaden min (den eneste på Tøråssjøen virka det som) for "dænna sølvgrå bmwn hadde dratt av"

Og tok du noen pauser overhodet :D ? Du kjørte jo skikkelig fort rundt der!

Ta med spade og tau ja, det er det fler som burde gjøre.

Idag var det legendarisk mange på sjøen, har ALDRI vært så mange der.

Bilder vil komme i løpet av kort tid.

Bilforumet har hatt serverkrasj visstnok, og vil være ute av drift en god stund ifg en moderator. Så da får vi ta morrosnakkinga her ;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...