Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går den bra da? sånn i forhold til m20b25? og når skjedde 2,7 ombygningen? problemfri motor? bor litt langt unna, men kunne jo fått den fraktet

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
129hk 325e/525e motorblok 12/86 og frem og 325i topstykke

De nyere eta motorer har et topstykke magen til 325i, dog med neddroslet indre og kun 4 lejeskåle. Du skal bruge topstykke, indsugningsmanifold, udstødningsmanifold, motorledningsnet og styreboks fra 325i.

Kompressionen vil ligge på 8,8:1, Det er dog i underkanten for optimale ydelse. Ved at fræse noget af topstykket, sku det være muligt at opnå en kompression på 10:1. Husk at tjekke afstanden mellem stempler og ventiler.

Ydelsen vil ligge på omkring 180-190hk, men med en skrappere knast og speciel chip vil den være i omegnen af 200hk.

sitat fra bmwe30.dk

  • 2 weeks later...
Skrevet

Da oppdaterer jeg tråden litt her :)

Selger komplett M20B27 (eta) 86/87

Medfølger:

885 Topp

Shrick 272 kam

M20D21 Oljepumpe

Eta Blokk

E30/34 Bundpanne og Motorfester

Komplett Ledningsnett (hjerne, lmm ++ (b25)

B25 dyser (komp innsug)

+ Mye org B25(e) deler

Geratag Gearkasse (clutch lammel, trykkplate)

Motoren er så å si klar for montering, det som mangler er topp pakning evnt slipesett og dertil montering av register.

Følger en del m20 deler med.

Motoren har gått ca 200.000 uten noen garantier.

Kan evnt hone blokka på nytt, og plane topp (evnt blokk) etter avtale.

Toppen planet for ca 1 1/2 år siden, ikke sprekker eller skevheter.

Kan ha glemt noe i farten, men mail for bilder/info

Står ca 1 1/2 timer sør for tromsø, kan besiktiges etter avtale.

Har lagt den ut for 9000,- på bmwccn, men siden jeg hadde lagt den ut for 8000,- her tidligere hold jeg den prisen for bimmers medlemer :wink:

dvs. at jeg da har slengt på gertagen og mye annet gratis..

kan evnt ta delbetaling/innbytte i sjeldne E30 deler eller m50..

Motoren er nesten helt klar for å monters i bil, artig sommermotor 8)

Skrevet

eta blokken er m20b27 blokka, er egentlig en lavkompresjons økonomi motor som yter 129hk men med 885 toppen (m20b25topp) øker du kompresjonen, og får en motor som lett tar de orginale M20B25ène

Skrevet

Deler fra Alpina, E30M3, M-Tech o.l.

Som eks understell, intreør, stab stag, felger o.l.

Litt optemistisk men lov til å prøve, hovedpoenget er at delene er vanskelig å få tak i, som eks: BBS/OZ Futura med 4x100 :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...