Gå til innhold

Kjøp av lmm


kristian08
 Share

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en luft mengde måler, og dette brukt ettersom det er billigere. Har en 316 e36, så mitt spørmål til dere er følgende:

Funker det fint om jeg kjøper en lmm til en 318, eller må det være 1,6l??

I mitt hode så kræsjer det litt, ettersom en 318 vil sikkert trenger en del mer luft osv, enn en 316....

Hva sier dere?

-Kristian08-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går greit 316 318i 318is har samme lmm

har en jeg te salgs ^^

Det tror jeg ikke noe på :)

Jeg har en E36 316i og en E36 318i og de har ikke lik LMM.

Det er mindre åpning på 316i. Slangen mellom LMM og innsug er tynner på 316i og i tillegg så har de forskjellige delenummer i følge ETK.

318i og 318is har samme LMM, men ikke 316i.

Dette gjelder da M40B16 og M40B18 og M42B18 for is

Kan ikke uttale meg om M43

Om du kan bruke LMM fra en 318i/318is kan jo hende, men du må i så fall bytte slangen mellom LMM og innsug for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går greit 316 318i 318is har samme lmm

har en jeg te salgs ^^

Det tror jeg ikke noe på :)

Jeg har en E36 316i og en E36 318i og de har ikke lik LMM.

Det er mindre åpning på 316i. Slangen mellom LMM og innsug er tynner på 316i og i tillegg så har de forskjellige delenummer i følge ETK.

318i og 318is har samme LMM, men ikke 316i.

Dette gjelder da M40B16 og M40B18 og M42B18 for is

Kan ikke uttale meg om M43

Om du kan bruke LMM fra en 318i/318is kan jo hende, men du må i så fall bytte slangen mellom LMM og innsug for å få det til.

13627558785 Luftmengdemåler M40/42/43 passer overens! :lol::lol: bare skjekk gs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvd ut en god del M40 tull nå, og har kommet til et par konklusjoner:

M40B18 (318) ledningsnett/ECU og LMM fungerer på M40B16! Dette har jeg prøvd og kjører med til daglig. Det med tykkelse på på LMM innsugningsbelgen skal jeg sjekke opp, men jeg tviler sterkt.

Jeg leste en artikkel i Total BMW, som i likhet med noen av dere, påstod at dette ikke gikk. MEN - det går! Jeg sendte de kontramail og forklarte dette. Den M40 artikkelen di hadde var tragisk og "gjort i en fei". Manglet masse opplysninger og hadde noen direkte feilopplysninger! Jeg har nå hatt 5 sånne motorer her på verkstedgulvet, alle har vært i molekyler... så jeg burde snart vite hva jeg snakker om!

Den største forskjellen på motorene er innsugningsmanifolden som er noe smalere på B16. Samt at det er ulik slaglengde. Alt av innsugsdeler (unntatt manifold) er like på begge modellene. Starter, dynamo, alle reimhjul og deksler er like. Man klarer ikke visuelt å se forskjell på en B16 og en B18 så lenge den står i bilen hvis man ikke har med seg sterke briller og et speil.

Jeg holder på med en M40B16 motor as we speak, denne skal jeg prøve ut å sette 318 innsug og dyser, samt 316 elnett/ECU og LMM på... Så får vi se hvordan det går!

Som sagt, jeg har kjørt med oppsettet jeg nevnte øverst i snart 1 års tid, og aldri vært noe kluss! Riktig farge på plugger, stemplene så fine ut da jeg hadde av toppakning og aldri noen antydning til noe ureglementært.

Hadde det ikke vært for den forbaska feilkonstruerte toppen hadde dette trolig vært en knallmotor. Det hjelper å sette på rullevipper fra M43/M44.

Så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tykkelse på på LMM innsugningsbelgen skal jeg sjekke opp, men jeg tviler sterkt.

Har prøvd selv å sette over LMM fra min 318i til 316i og LMM passet ikke på innsugsbelgen da denne hadde for liten diameter. Dette var en 91 mod 316i og en 92 mod 318i. Da denne var råtten på 318i'en så gadd jeg ikke å bale med det.

Så forskjell er der. Om dette er endret på senere utgaver vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...