Jump to content

Motor blir ikke varm ved kjøring.

Jknutsen
 Share

Recommended Posts

Hei!

har et spm som dere sikkert kan hjelpe meg med (håper jeg)

i fjor sommer tok radiatoren og takket for seg og forsvant til det lovde land. heller en herlig avfære siden jeg stod i rush kø og der piper den om "khulwasser pruver" og det er en dam med vann rundt bilen!

Men etter en uke fikk jeg fatt i ny radiator og skiftet denne, men den blir aldrig helt varm når jeg kjører. dvs den går 1mm over det blå feltet på tempraturen. men om jeg lar den stå på tomgang så blir den varm...

AC systemet virker fint. noen min etter start og det er godt og varmt inne i bilen. var på inspection 1 service i går med bilen og dem trodde det var luft (jæger i bergen) i kjøle systemet noe det ikke var. og nå _tror_ dem at det er termostaten som kan gjøre det. men han snakket om noe annet som kunne være gått av med pensjon også.. men fikk ikke med meg hva han kalte den... men han sa noe som fikk meg til og hoppe i stolen "la oss nå ikke ta sorgene på forskud" ?!. anyways håper dere kanskje har noe ide hva det kan være? er det termostat eller den andre duppe ditten han snakket om?

Er en 523 E39 det er snakk om =)

Det kan jo ihvertfall tyde på at den får for mye kjøling når den kjører, og kjøling når du kjører kommer fra radiatoren. For at radiatoren skal kjøle må termostaten åpne slik at vannsløyfa går via radiatoren. Står termostaten åpen for mye, så blir det med andre ord fort for mye kjøling, spesielt i temperaturene det er ute nå. Det er ikke sikkert du hadde merket noe særlig på sommeren. Jeg ville vel i det minste prøvd å bytte termostat, og lufte skikkelig. Pass på at du får en termostat for nordisk klima, det kan være du har en som er for kald i utgangspunktet, typisk på importbiler.

Hei!

ja jeg skal skifte termostaten nå på fredag. bilen er ikke importert inn, bare vært i norge. og regner med dem på jæger vet hva termostat jeg skal ha. men lurer nå litt enda hva den andre dippe dutten kan være.

Redd for at det kan være noe annet som gjør det... om jeg skrur av hele ac stiger varmen litt men ikke mye.

vet det du. *host*

har bare kjørt siden august... *host* , men slik går det når man må jobbe alt for mye og dem som fikser slik ikke har natt åpent :), synd at man har olje allergi ellers kunne man ha gjort slikt selv :)

men har vert heldig. ingen følgeskade som dem kunne se.

fanden passer på sine...