bmwhans Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 bilen til modern har fått dugg i frontlykta. dette er riktig nok en 95' opel omega b, men tenkte jeg kunne høre her hvis noen har noen gode tips til hvordan få bort dette. har vel kommet dit pga en pakning eller noe? takker for tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StianA Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 den har kommet inn der fordi den ikke er tett sansynlig hvis vet ikke om man kan åpne de lyktene jeg men du kan jo prøve og åpne den og tørke det bort også kjekke om hele er tett når du skrur den på plass igjen må være noe som ikke er tett i hvertfall;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 ha tenkte på det jeg å. at det ikke er tett. spørs om jeg gidder å skru den fra hverandre ikke min bil. hehe. finns vel kanskje ikke noe man kan gjøre og som gjør at man slepper å skru den fra hverandre...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
02 Touring Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Ta av hette som tetter ved pæra og la lyset stå på till duggen blir borte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 åja for da blir det varmt der og i tillegg kommer fuktighetem ut. det tørker. smart! takker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Champ Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 har tidligere spurt ang dette problemet og de fleste sier at lyktene IKKE skal være tette, dem skal ha lufting sies det. Jeg har fukt i mine lykter og dem er ikke tette orginalt , verkstedet sa også at de ikke skal være tette, dette for å slippe ut fukt, men det funker ikke helt hos m,eg , fukter hele tiden uansett, så kanskje det er bedre at de er tette, kanskje jeg skal ta av lyktene , ta dem inn å tørke dem , tette dem skikkelig å sette dem på igjen !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 ja det kan jo også være en ide.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
morrist Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 vil foreslå å bore et lite drenerings/lufte hull dersom problemet oppstår igjenn og igjenn, og det ikke nytter å få lykta helt tett med fugemasse o.l.. Har goe erfaringer med det.. Blir det da fukt i lykta, forsvinner den så fort pærene varmer litt:)Prøv å få hullet under, og skjermet fra direkte sprut osv.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwhans Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 ok takker for alle gode tips! kommer problemet igjen får jeg prøve å bore. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts