Gå til innhold

BMW E-12 528 1976 selges SOLGT


jmlello
 Share

Anbefalte innlegg

Klassisk BMW E-12 søker ny eier, den første 5-serien BMW laget.

Bilen er nylig EU godkjent med "mangler varseltrekant" som eneste anmerkning. Bilen har noen rustflekker, men ikke ille for dens alder. Med sin lave km stand er bilen i god stand mekanisk. Bilen er i daglig bruk.

Masse kjøreglede med en slik bil!

Ring 99724214 ved interesse.

Pris 20 000 (kan være diskutabel. )

Utstyr

Alu. felger, EU-godkjent, Just. ratt, Radio/kassette, S./V. hjul, Servo, Treint, Metallic,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det endelig noen bilder. De er tatt med mobiltelefon, så kvaliteten og mengden er ikke optimal. Men håper de gir dere et intrykk av bilen.

DSC00119.JPG

DSC00121.JPG

DSC00122.JPG

DSC00123.JPG

DSC00125.JPG

Som dere ser er venstre bakdør omlakkert, det skyldes at bilen ble rygget på og jeg måtte skifte ut døren. Lakkeringsverkstedet kom ikke nærmere på fargen da den gamle er solbleket osv.

Ta kontakt ved interesse!

mob: 99724214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Km stand?

km stand er 130 000 pluss minus.

seriøst?

Det stemmer, nærmere bestemt 134000.

Litt historikk:

Bilen har vært i familien siden den ble importert fra tyskland, det var vel på midten av 80-tallet. Det var da min onkel som kjøpte den. Irundt 1990 tok faren hans over bilen for å ha som konebil. Siden den tid har bilen ikke gått langt.

Det nåværende speedometeret står på 44000, det skyldes at det ble byttet på slutten av 80 tallet fordi det gamle sluttet å fungere. Det gamle sto da på 90 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer info om bilen

Det kan også nevnes at originalfargen til bilen er sahara beige/brun. Samme farge som dere ser i motorommet. Bilen ble omlakkert tidlig på 90-tallet.

Denne modellen ble vel levert med enten en 4-porters solex forgasser eller to 2-porters zenith forgassere. Denne bilen har to zenith gassere.

De er nok ikke helt perfekt synkronisert da den går litt "lurvete" på lavt turtall. Men det er noe jeg skal prøve å få tid til å få gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...