Gå til innhold

Remoteledning


Anbefalte innlegg

Hvis signalkabelen har en remoteledning i senter bør denne jordes i spillerens chassis og ligge isolert i bakkant. Den skal ikke kobles til noe annet.

Har problemer med dynamostøy i bilen og tenkte jeg skulle prøve denne framgangsmåten. Men er ikke en remoteledning egentlig et pluss-signal? Vil dette fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil fungere ja. Dersom du har remote mellom signalkablene bak til forsterker. denne jordes i begge ender.

Kanskje et teit spørsmål, men hvordan går jeg fram?

avisoler endene og sett på kabelsko :wink: deretter skrur du disse til karosseriet eller et jordingspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får jeg da slått på forsterkeren?

Legg en egen kabel som ikke ligger inntill signalkabelen :wink:

Var det jeg som missforsto, eller har du lagt signalkabel på samme side som strømkabeln? Hvis du har gjort det er det ikke rart du har støy :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt signalkablene på høyre siden av bilen, men jeg vet egentlig ikke hvor mye det har å si i og med at batteriet sitter under baksetet. Ser ut som ledninger til dynamo o.s.v er lagt midt i bilen. Fiklet litt med ledningene bak spilleren i går og da ble nesten all støyen borte, kanskje det er der problemet ligger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt signalkablene på høyre siden av bilen, men jeg vet egentlig ikke hvor mye det har å si i og med at batteriet sitter under baksetet. Ser ut som ledninger til dynamo o.s.v er lagt midt i bilen.

Jeg har også batteriet bak i bilen, og dda går det en ganske kraftig strømkabel fremover i bilen på høyre side. Trodde dette var litt standard på bmw med batteri bak, men jeg aner ikke på E34. Iallefall er det aldri noe godt sjekktrekk å ha signalkabler og strømkabler sammen :wink:

Du kan også godt sjekke jordinga, bruk eventuellt ny tykkere jordingskabel og du kan prøve med annet jordingspunkt. (både på spiller og forsterker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å finne et jordingspunkt i bagasjerommet, jordingen ble plassert der hvor sikkerhetsbeltet er festet i dørken, noen anbefaler dette, andre sier det er det verste stedet man kan sette jordingen, får bare prøve meg fram. Men jeg synes det var besynderlig at nesten all støy forsvant da jeg fiklet med ledningene bak spilleren. Jaja, litt mer å rusle med til helgen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...