Spitz0 Skrevet Januar 31, 2007 Skrevet Januar 31, 2007 Hei, leste nettopp lengre ned på forumet at katalystatorn ble påbudt i 89(?) På min E34 har jeg et eff.anlegg, om det er med eller uten kat. er jeg ikke sikker på, da jeg nettopp har kjøpt bilen å ikke gidder å skru i 15 minusgrader. For en tid tilbake ble den forsøkt EU-godkjent, men lyktes ikke pga for høyt CO-utslipp. Ifølge forrige eier bruker den også sykt med bensin for øyeblikket. (han mente det var et elektrisk problem, av noe slag..) Men, kan alt dette ha noe med effektanlegget mitt? Da selvfølgelig HVIS katalysatoren er fjernet? Eller høres det mest ut som lambda, e.l...? EDIT: Bilen er en 520i 24v, fra 1991
Endre87 Skrevet Januar 31, 2007 Skrevet Januar 31, 2007 Katalystator ble påbudt etter 1989 ja, men jeg vil tro at bilen din får for mye benzin og att det er det som gjør att den ryker. For skal ikke vere så mye utslipp bare ved å fjerne katalystator'en. Mvh
jensemann23 Skrevet Januar 31, 2007 Skrevet Januar 31, 2007 Sjekk LMM og lambda, samt falskluft på slangene ved innsuget(Spray startgass rundt på slangene og hør om turtallet endres)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå