Gå til innhold

Varsellampe - "Feil i motorstyring" mm. - Haster!


Dazed
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde problemer med startmotoren på min E46 318i Touring, og fikk byttet den på merkeverksted.

Da den kom derfra, fikk jeg beskjed om at veivhusventilasjonsslangen var sprukket, så blilen gikk ujevnt på tomgang. Det hadde den ikke gjort før, men ganske riktig, så gjør den det nå. Har bestilt ny slange.

Siden dette har bilen ikke blitt skikkelig varm. Måleren går ikke særlig over det blå feltet før etter et kvarters kjøring eller deromkring, og da klatrer den ikke lenger opp enn halvveis opp til midten. Kan dette ha sammenheng med den nevnte slangen, eller har termostaten tilfeldigvis røket samtidig? Innimellom spretter også temperaturmåleren helt opp til max, men dette tror jeg er kluss med føleren eller noe, siden den faller ned igjen på blått hvis jeg f.eks. slår tenningen av og på igjen. Etter et minutt eller to, detter den ned igjen av seg selv også. Motoren er ikke varm, det blåser bare lunkent fra varmeapparatet, og det er nok vann på kjølesystemet.

I dag, to dager etter starterbyttet begynte også "feil på motorstyring"-varsellampa å lyse. Hva kan dette komme av? Jeg HÅPER alt kan relateres til den defekte slangen, men... :-/

Dette haster litt, siden jeg skal bytte inn blen I MORGEN, så jeg håper noen har noen tips å komme med.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...