Dr_S Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Doh...da var det jo ikke noe rart det var billig
Frode H. Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Du bør slipe bort lakken på anleggsflaten mot navet. Jeg må gjøre det samme på mine felger men syter litt med å begynne å slipe på nylakkerte felger..
Anderslien Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Skrevet Februar 7, 2007 Du bør slipe bort lakken på anleggsflaten mot navet. Jeg må gjøre det samme på mine felger men syter litt med å begynne å slipe på nylakkerte felger.. Hvorfor bør jeg gjøre det?
Frode H. Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Hvis det er lakk på den flaten tror jeg hjulet kan løsne etter at du har kjørt en stund, dette pga at lakken ikke er sterk nok og du vil miste momentet på boltene når dette begynner å gå seg til. Denne flaten må også være 100% plan ellers så er det lett å få kast i hjulet.
Anderslien Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Skrevet Februar 7, 2007 Hvis det er lakk på den flaten tror jeg hjulet kan løsne etter at du har kjørt en stund, dette pga at lakken ikke er sterk nok og du vil miste momentet på boltene når dette begynner å gå seg til. Denne flaten må også være 100% plan ellers så er det lett å få kast i hjulet. Men når du kjøper nye felger, så er jo de lakkert der også. Du trenger jo ikke å slipe vekk dette da. Men går vel også ann å bare sette på felgene med lakken, kjøre en tur og sjekke bolter? Gjøre dette hver dag i en uke, så det har fått tid til å slite seg til litt. Eller?
Frode H. Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Kanskje, men jeg er litt skeptisk her. Nye felger har nok bare et veldig tynt lag med lakk på denne flaten mens en felg som er omlakkert, lett kan ha litt for mye. Mine ser ut til å ha et rimelig tykt lag med lakk og jeg kommer iallefall til å slipe det bort.
Anderslien Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Skrevet Februar 7, 2007 Kanskje, men jeg er litt skeptisk her. Nye felger har nok bare et veldig tynt lag med lakk på denne flaten mens en felg som er omlakkert lett kan ha litt for mye. Mine ser ut til å ha et rimelig tykt lag med lakk og jeg kommer iallefall til å slipe det bort. Okei... Hva skal du bruke til å slipe det vekk med da? Sandpapir?
Frode H. Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Vi har noen sliperondeller på jobb som jeg skal prøve og eventuelt skrape med en planskrape.
Anderslien Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Skrevet Februar 21, 2007 Kommer en update nå. Har fått på dekkene på de, og jeg måtte bare prøve felgene på den ene siden på bilen. Ble utrolig bra syntes jeg. Tok noen bilder, men ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bildene. Men jeg har lyst på mer senking, hehe. Her er de: Hva syntes dere? Syntes dere dekkene er for brede? De er 245/45-17...
ThomasB Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Ble Meget bra.. men få "snuten" litt ned... det er min mening
bård Skrevet Februar 21, 2007 Skrevet Februar 21, 2007 Kanskje gått ned litt på profil hvertfall, men har du 245 foran ville jeg nok gått ned litt i bredden også. Ble bra resultat det der, men som du sier kunne den trengt litt senk:)
Anderslien Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 Kanskje gått ned litt på profil hvertfall, men har du 245 foran ville jeg nok gått ned litt i bredden også. Ble bra resultat det der, men som du sier kunne den trengt litt senk:) Dekkene holder ikke mer enn en sesong, så det blir nye dekk til neste sommer tenker jeg. Bør vel kanskje satse på 225/45-17 da kanskje? Jeg har senket den 40/20, men må nok få prøvd å senket den mer ja. Nye fjærer blir ikke aktuelt på grunn av at jeg har ikke ork til å ta av seter, hattehylle og diverse bak for å komme til de. Men jeg tror at jeg kommer til å kjøpe en senkeskål hvertfall. Den hjelper jo på 10-15mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå