Singda Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Har problemer med clutchen, det er liksom ikke noe motstand når jeg trykker den inn, akkurat som det ikke er noe hydralik veske igjen, Men hvor kan jeg få sjekket om det er for lite veske eller ikke? kansje det er noen andre problemer? Takker for svar! Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Singda Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 bump Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 er det bremsevæske på bilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
02 Touring Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Clutchen har samme reservoar som bremsene. Skal du lufte? Den ekleste måte er: Ta en slange fra bremsekalipperen (fyll den ned br.veske) til slaven som er på gearkassa, åpne begge ventilene og pump på bremsepedalen ( samme som når du lufter bremser. http://www.velom.net/bimmers/haynes_e30_e28_e34.pdf ca 7mb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Singda Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 takk for svar! fant et annet innlegg om en som hadde samme problem,da trodde de den slavesylynderen måtte byttes, men synes det er litt rart den blir ødelagt sånn uten videre.. har veldig lite peil på bmw å bil i det hele tatt egentlig. tror jeg har bremseveske på tanken men veit ikke om det er nokk... må det være fult for at clutchen skal funke? filmen funka ikke til meg, er garantert dataen min det er feil med=( Link to comment Share on other sites More sharing options...
cretix Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Jeg foreslår om du kan se om det har lekket noe veske fra slave selynderen under ved girkassa. Er nokså enkelt og bytte slave selynderen. Du kan skru den ut og se om noen av pakningene er gåene. En ny slaveselyneder fikk jeg for 427 kr,- på bilxtra på min bmw 316i e30 For og få trykk tilbake når alt er montert. Så må du fylle bremse veske beholderen din helt GNU full! og du bør være 2 personer når du gjør slikt. Du pumper på pedalen 20 trykk, og holder den inne og andre personen går udner og åpner ventilen på slaveselynderen. og lukker den og du slepper pedalen. Slikt gjøres helt til du får trykk nok, og ingen luft kommer ut av slave selynderen. Husk GODT på at det må være fult hele tiden på beholderen. Annet godt råd, bremse veske TÆRER jævlig på lakken! Så vask over der du tar på lakken med bremseveske! Vist ikke så flasser lakken av de neste dagene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Singda Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Okey! takk skal du ha, skal begynne å sjekke alt snart når bilen er innendørs=) ligger det en bilxtra butikk i trondheim foresten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cretix Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 det vet jeg ikke. Men om du bestiller over telefon så skal det går nokså greit. Jeg bestilte , og kunne hente delen dagen derpå. Og få sendt en slik slave selynder tar ikke lange tiden. Og bytte dette er ikke vanskelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now