Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har tips angående ABS/antispinn som jukser?? Virker enkelte ganger når jeg starter bilen, men kan plutselig kutte ut under kjøring. Både ABS og Traction-lampene lyser. Kjedelig på glatta.

Skrevet

Hadde samme problem på min bil. Jeg var inne 2 ganger for å ta diagnosetest, men de fant ingen feil. Fikk beskjed om at det var ABS/ASC enheten min. Byttet den, men til ingen nytte.

Visste seg tilslutt at det var en føler som var defekt. Gikk over å målte dem med ohm-meter. Kunne spart meg nesten 4000,- viss jeg hadde gjort dette før jeg sendte den inn til diagnose.

Anbefaler dog deg å ta en diagnosetest. Koster 450kr og mye tid spart viss du ikke har tid til å feilsøke selv.

Skrevet

Det mest vanlige er at en sensor er gåen, ofte pga slakk i hjullager eller bare at den er veldig skitten.

Det er da en her på formuet som tar billig diagnose, Kjetil etellerannet.

Jeg kan også ta det, men som oftest kan du spare mye på å finne rett feil før du begynner å reparere.

Greit å vite at det gåran å barbere seg og ikke kappe av seg hue.

Skrevet
skal med anti spinn da?? er jo mer moro uten :D

Men med er for viderekommene.. :wink:

Eller omvendt, da de viderekommene ikke trenger dette ;)

Sorry for OT :oops:

Hadde du skjønt spøken, så hadde du skjønt at det var sladding vi mente, ikke normal kjøring på snø og is f.eks.

Dvs: Det er vanskeligere å kontrollere en bil med antispinn på brei enn en uten antispinn, som igjen betyr at det må en mer viderekommen person til for å kontrollere antispinnet.

(om det er elektronisk antispinn)

Men nok ot..

• 2 weeks later...
Skrevet

Blitt litt bortskjemt med ASC/ABS, direkte trasig uten. ihvertfall på vår is med shabby piggfritt :lol: Får vel ta en diagnose for å sjekke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...