Hitokiri Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Om bilen min er Diamantschwarz-metallic, er den i utgangspunktet samme farge som alle andre e34-er med den fargen? Eller finnes det variasjoner innenfor Diamantschwarz-metallic? Ser det er to koder på den badgen det står fargenavnet på. Noen som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dralle Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 De ble sagt til meg på et lakkverksted at det ikke er variasjoner i Diamantsvart... men jeg er nå litt usikker på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berre83 Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Har du koden så er du jo litt på vei. Men selv om det er en farge kode, så kan det være flere alternativer (nyanser) Min er mauritsiusblå met. Tror det er 5 eller 6 alternativer på den. Vet ikke sikkert hvor mange det er på din,men det går det ann å finne ut av. Har fargekart på jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hitokiri Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Følgende koder står: Diamantswarchz-metallic 181/9 2121483 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hitokiri Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Er det forresten enkelt å lage en "overgang" dersom det er litt fargevariasjon mellom karosserideler i samme fargekode? Hvor mye koster noe sånt hos en lakkerer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berre83 Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Da må du skygge ut. Prisen varierer vel noe, alt etter som hvor mye som må skygges ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willersrud Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 er vel noen forskjellige Diamantswart - metallic lakk "typer" vet ikke om det er så stor forskjell, men ser at det er litt forskjellig på årsmodeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36-M-Tech cab Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 siste tallet, i dette tilfellet 9, står for fargenyansen i fargen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berre83 Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Sjekka det på dataen på jobb nå. Er 5 alternativer på den lakk koden. Altså 5 nyanser. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zephyr23 Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 da drar du på ett lakkverksted å får de til å finne fram fargeviftene til disse 5 nyansene , så må du bare stå i helt nøytralt lys når du skal samenligne viftefargene mot bilens farge! hva er det som skal lakkeres da ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hitokiri Posted February 8, 2007 Author Share Posted February 8, 2007 Skal lakkere panser og dører. Prøver å få tak i noe i samme fargekode som jeg har fra før. Med litt flaks får jeg det kanskje til å se bra ut... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts