sindre Skrevet Februar 1, 2007 Skrevet Februar 1, 2007 Har hatt bilen på EU godkjennelse og da fikk bilen blant annet toer feil på slakk i lenkearm/nedre ledd - venstre foran. Men noen fortalte meg at det ikke kunne bli toer feil. Noen som vet mer om dette? Synes også det var litt underlig at jeg fikk toer feil på at parkbrems hadde for dårlig bremsevirkning, for når jeg snakket med dem etterpå sa de at de satte 2 fordi man måtte trekke brekket så høyt før den tok. Trodde det var samme hvor høyt man måtte dra i det, bare det bremset nok.
rams Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Det er ikke så interessangt hva "noen" måtte mene så lenge verkstedet har påpekt og meldt inn en feil. Rett den opp eller få et annet verksted til å ferdigmelde "feilen" om den ikke egentlig er der. Når det gjelder parkeringsbremsen er det krav til progressivt pådrag og så lenge brekket ikke tar før det er på topp, så er det også en feil.
Mr_Sunde Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Det skulle vel nesten bare mangle at det blir en 2'er feil av slakk i kuleledd på lenkarmen. Kan jo tenke selv hva som kan skje viss du kjører hardt på svingete veier og den kulen deler seg midt i en sving. Da vil plutselig ikke stabstaget/krengningshemmeren ha noen funksjon. Kjører du litt på grensen så kan du fort ryke av veien da. Er vel samma om det er 1'er eller 2'er feil. Er det slakk i den så bytter man den. Det er i allefall min mening. Har uansett fått 2'er feil på lenkarmene når disse har hatt slakk i foringer/ledd på tidligere EU kontroller.
klubba Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 slakk e slakk e bare å skifte deler en bil skall være i ok stand
Mpower20 Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 - Hvis det er støttestaget/kyllingbein til stabiliseringstag det er snakk om, som jeg forsto det, så har ikke verstedet lov å anmerke dette med en 2'er feil før stabstaget er løst og står i fare for å skade andre komponenter i understellet. Ved slark skal ikke dette anmerket som en 2'er feil. Hvis man ikke vil reparere dette, som jeg anbefaler at du gjør, så kan du ta turen til din lokale NAF eller vegstasjon å få feilen strøket. - Hvis det er slark i opphengskule for bærearm det er snakk om, så er 2'er feilen gyldig. - Anngående parkbrems - for lang vandring så er dette en gyldig feil. Man bør ha full lås på håndbrems ved hakk 5-6, helst rundt 3-4.
sindre Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Skrevet Februar 2, 2007 Tusen takk for fine og oppklarende svar, greit å få vite om dem bare hadde "funnet" på feil eller om det var ekte. Fikk nemlig et par andre feil som ikke stemte. Blant annet at parklys ikke virket, men det virket før og etter jeg hadde den til eu godkjenning. Ikke sikker på hvor feilen er på lenkearmen, men som jeg forstår så er det en farlig feil så da er det vel bare å flåre seg å byttet dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå