christian.no Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Har ikke strøm på bensinpumpe eller strøm til coil når jeg prøver og starte. Har målt litt og finner ut at jeg ikke får styrestrøm til bensinpumpereleet framme i sikringsboksen.. kan dette ha noe sammenheng med at jeg har tatt vekk en alarm med startsperre? ville ikke da startsperren "forsvunnet" når alarmen ble tatt vekk? eller aktiverer alarmen noe i hjernen som må eventuelt resettes? har knota litt med dette i noen timer nå.. men finner liksom ikke noe spesielt.. noen som har en greie måte og angripe dette på?? m20b25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stiann Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 vis du har tatt ut en alarm med startsperre så vil startsperren ikke bli borte ved og fjerne alarmen. du må kople sammen to ledninger. hva slags alarm er dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
christian.no Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 defa tror jeg det var, kan sjekka det i morra.. tok bort alle ledninger fra alarmen og lodda de orginale sammen igjenn.. kan jeg ha gjort noe feil her da?? noe jeg skulle gjort før jeg fjerna alarmen?? Noen som har koblingsskjema for defa alarm?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quattrokiller Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 defa tar strøm til coilen hvis jeg ikke husker feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedi Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 defa tar strøm til coilen hvis jeg ikke husker feil. De Defa'ene jeg har koplet tar nå IKKE strøm fra coil. På defa klipper en ledningen til innslaget til starteren, og kopler de respektive ledningene inn på Defa-sentralen. Kople sammen de to orginale ledningene, og bilen starter nok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
christian.no Posted February 2, 2007 Author Share Posted February 2, 2007 defa tar strøm til coilen hvis jeg ikke husker feil. De Defa'ene jeg har koplet tar nå IKKE strøm fra coil. På defa klipper en ledningen til innslaget til starteren, og kopler de respektive ledningene inn på Defa-sentralen. Kople sammen de to orginale ledningene, og bilen starter nok. Får ta en dobbelsjekk på det jeg har gjort i dag.. men jeg kan ikke være så fargeblind at jeg har kobla feil.. Gir en tilbakemelding seinere i kveld.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quattrokiller Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 De Defa'ene jeg har koplet tar nå IKKE strøm fra coil Stemmer sikkert det. Monterte en Defa selv på slutten av 80-tallet, da fungerte startsperren ved at styrestrømmen til colien ble tatt. men det begynner jo å bli noen år siden nå gitt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
christian.no Posted March 26, 2007 Author Share Posted March 26, 2007 Fant feilen.. ikke rart det ikke var strøm til pumpa eller noe.. fant en kontakt til hjernen som ikke var kobla i Men uansett lærte mye om koblingsskjema da Takker for alle forslag:) Deilig og høre 6èr lyden igjenn.. som musikk:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts