Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg skiftet Lambda, sjekket alle slanger for falskluft, byttet slanger på tomgangsmotor, testet LMM, og fremdeles er tomgangen ujevn! Tenkte på en ting: Bilen har stått i mange år da jeg kjøpte den. Jeg vet ikke om den da sto uten strøm, men kan det være at hjernen har "glemt" noe, og at den derfor ikke går riktig, og bruker mer bensin enn den skal? Den går helt greit under kjøring, men bruker 1 liter/mila og har noen ganger ujevn tomgang. (m40b18)Dette varierer litt..

Skrevet

har fått en teori om at det kan være motortemperatursensoren til ECU-en som er gåen, siden det fusker kun når den er varm? Hvor sitter den? Så i haynes-boka at den skulle sitte på venstre side av blokka, men fant den ikke..

Skrevet

En kamerat av meg har en 318i (M40B18) med nøyaktig det samme problemet! Han har bytta plugger, LMM, lambdasonden og sjekket alt av slanger, men det ble ikke noe bedre..

Dårlige motorer? :roll:

Skrevet

Ikke meningen å "stjele" tråden, men jeg har litt tomgangsproblemer på min også ...

Den ligger egentlig ganske fint på ca. 850 rpm, men "rusker" litt (små-putring). Værre er det at når jeg setter bilen i Drive eller revers og holder bremsen inne så begynner den å miste turtall - for så å "pumpe" mellom 500-1000 rpm. Det er som dere sikkert skjønner automat-gear og M40.

Bilen går helt fint ellers, og hvis jeg smekker den i Nøytral eller Park når den "pumper" på tomgang så legger den seg rett tilbake på 850 rpm... :roll:

EMM-sport bytta forøvrig lambda-en på EU-kontroll nettopp for den var visst gåen. Merker ingen forskjell, though ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...