jensemann23 Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Nå har jeg skiftet Lambda, sjekket alle slanger for falskluft, byttet slanger på tomgangsmotor, testet LMM, og fremdeles er tomgangen ujevn! Tenkte på en ting: Bilen har stått i mange år da jeg kjøpte den. Jeg vet ikke om den da sto uten strøm, men kan det være at hjernen har "glemt" noe, og at den derfor ikke går riktig, og bruker mer bensin enn den skal? Den går helt greit under kjøring, men bruker 1 liter/mila og har noen ganger ujevn tomgang. (m40b18)Dette varierer litt..
jensemann23 Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Skrevet Februar 2, 2007 var ikke akkurat det svaret jeg var ute etter men,...
bizzy Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 Prøvd noe så enkelt som og skifte plugger og olje. Deretter ta en lengre kjøretur...
jensemann23 Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Skrevet Februar 2, 2007 har fått en teori om at det kan være motortemperatursensoren til ECU-en som er gåen, siden det fusker kun når den er varm? Hvor sitter den? Så i haynes-boka at den skulle sitte på venstre side av blokka, men fant den ikke..
borte Skrevet Februar 2, 2007 Skrevet Februar 2, 2007 En kamerat av meg har en 318i (M40B18) med nøyaktig det samme problemet! Han har bytta plugger, LMM, lambdasonden og sjekket alt av slanger, men det ble ikke noe bedre.. Dårlige motorer?
jensemann23 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 har fått diagnose nå, og det viste seg at det var gasspjeldsensoren, så nå har jeg bestillt ny. Kosta 700:) Det hørtes mye dyrere ut:)
hartvix Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Ikke meningen å "stjele" tråden, men jeg har litt tomgangsproblemer på min også ... Den ligger egentlig ganske fint på ca. 850 rpm, men "rusker" litt (små-putring). Værre er det at når jeg setter bilen i Drive eller revers og holder bremsen inne så begynner den å miste turtall - for så å "pumpe" mellom 500-1000 rpm. Det er som dere sikkert skjønner automat-gear og M40. Bilen går helt fint ellers, og hvis jeg smekker den i Nøytral eller Park når den "pumper" på tomgang så legger den seg rett tilbake på 850 rpm... EMM-sport bytta forøvrig lambda-en på EU-kontroll nettopp for den var visst gåen. Merker ingen forskjell, though ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå