Gå til innhold

Tikking 320i E36-95


Arnefles
 Share

Anbefalte innlegg

Min motor har gått i overkant av 200' og går virkelig fint. Men her en dag merket jeg plutselig noe skikkelig tikking fra toppen av motoren(hørtes ut som ventiler).Jeg stoppet motoren og startet den igjen og tikkingen var der fortsatt.Jeg kjørte et par km.pent og da jeg hadde gjort det, var tikkingen borte og alt var som før. Kan det være noe alvorlig eller noe spesiellt jeg bør gjøre med motoren? Har ikke byttet plugger og luftfilter på en stund,og jeg kjører på biltema delsynt.olje.

Noen tips her? :?:

i83bmw320iaemotorvask10br5.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og filter bytte er det første du bør prøve.

Hvor ofte skifter du olje?

Anbefalt er jo ved hver 5-10000km.

Det er vanlig at det fårekommer tikking på disse bilene, vis man slurver med oljebytte og ellers ved høy km stand.

Eller så kan det være sliten kam/ventilløftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet har vert oppe kjempe mange ganger før, så du kan jo søke litt på forumet, men det er ikke farlig!

Men du kan bytte olje til castrol! 5-30w samt oljefilter!

Koster deg litt over 1 høvding vil jeg tro!

5-30W er ikke det litt "tynt" a? jeg kjører på 5-50W på min og det funker fjell, 275tkm og null tikking :) faktisk biltema olje, bra den hehe billig er det også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt her inne at biltema-olja var bra,derfor kjører jeg med den. Har bare kjørt 5000 på den og mahle-filteret,så det burde gå en stund til...? Har vært borti litt tikking i andre BMW'er,men synes det kom så plutselig i og med at det normalt ikke tikker i min 320.Kan det være en justering? Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet har vert oppe kjempe mange ganger før, så du kan jo søke litt på forumet, men det er ikke farlig!

Men du kan bytte olje til castrol! 5-30w samt oljefilter!

Koster deg litt over 1 høvding vil jeg tro!

5-30W er ikke det litt "tynt" a? jeg kjører på 5-50W på min og det funker fjell, 275tkm og null tikking :) faktisk biltema olje, bra den hehe billig er det også :wink:

hvor kjøpte du 5-50w olja?? og hvor mye kosta den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet har vert oppe kjempe mange ganger før, så du kan jo søke litt på forumet, men det er ikke farlig!

Men du kan bytte olje til castrol! 5-30w samt oljefilter!

Koster deg litt over 1 høvding vil jeg tro!

5-30W er ikke det litt "tynt" a? jeg kjører på 5-50W på min og det funker fjell, 275tkm og null tikking :) faktisk biltema olje, bra den hehe billig er det også :wink:

hvor kjøpte du 5-50w olja?? og hvor mye kosta den??

Den kjøpte jeg på Biltema i sandefjord, 10 liter for 399 eller 499 husker ikke. Kjøper i hvertfall den neste gang også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...