Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, syns det er litt merkelig med bilen min at den alltid skal være treigstarted når den er sånn halvvarm, dvs. at den har vært varm og stått kanskje et par timer. Men om morran derimot når den har stått 15 timer og det er 15 minus ute, da stater den på sekundet. starter jo selfølgelig osgå lett hvis den har stått en halv time eller noe også, for da er den jo så og si varm.

Men det er som sagt et 1-3 timer stille, uavhengig av utetempratur tror jeg. Da må vel starteren gå i 2-3 sek, før den starter. Et rart problem eller noen som har vært borti det før? eventuelt hva som gjør at det blir slik.

Skrevet

Hjelper kanskje ikke deg så mye, men har samme problemet på min m20 325..

Fikk høre at det kunne være tilbakeslagsventilen ved bensinpumpa som slipper tilbake trykket fra system. Får ikke det helt til å stemme siden den starter bra på mårran..

Har en følelse av at bilen får for mye bensin. Starter nesten best i -10grd.

Vært inne på tanken om at temp sensorene kan "lure" motorn til å gi for mye bensin ved start. (lukter bensin etter at den omsider har starta. Samme på din?)

Noen som har flere hint?

Skrevet

Fikk høre at det kunne være tilbakeslagsventilen ved bensinpumpa som slipper tilbake trykket fra system. Får ikke det helt til å stemme siden den starter bra på mårran..

Vært inne på tanken om at temp sensorene kan "lure" motorn til å gi for mye bensin ved start. (lukter bensin etter at den omsider har starta. Samme på din?)

Noen som har flere hint?

Mulig den kan være kaldstartssensoren som lurer dere litt ja. Tror kansje jeg har samma problemet. Lukter bensin til meg og. NB: jeg må gi gass for at min starter.

Skrevet

Noen som har flere hint?

Det stemmer at der er typisk tilbakeslagsventilen på bensinpumpa som er konstant åpen som gir dette problemet. Når bilen er helt kald starter pumpen og sviver litt når du skrur på tenning/starter. Det gjør den vell ikke når den er halv-varm..

Uansett, min ble ihvertfall bra etter jeg byttet pumpen :lol:

Åpnet også den "gamle" tilbakeslagsventilen, og den satt fast i åpen stilling 8)

Skrevet

Har en sierra med lignende problem, men der er det når det er veldig kaldt ute.

Starter med en gang når den er kald, men når den blir "halv-varm" stopper den lett, og da nekter den å starte.. :P

Har en liten teori om at det kan være sånn at motoren er litt for varm til at choken kobler inn, og litt for kald til å gå fint.... ;)

kanskje litt offtopic, meenmen, driter jeg i :P

Skrevet

Har akkuratt det samme problemet på min 520 m20..

Står den en halv time - flere timer starter den dårlig! men som du sier det er 10- grader ute starter den som et skudd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...