Reefer Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Hei. Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm. Noen som veit hva dette kan være? Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning. Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet. Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe. Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette. M.V.H Stian Engebakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mithrandster Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=40140 Mange som har det problemet serru, du får se her om det er ting du har/har ikke sjekka.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zHk Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Flere som har samma problemet ser jeg.. bare at min fusker hele tia:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
RenZor Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Hei.Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm. Noen som veit hva dette kan være? Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning. Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet. Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe. Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette. M.V.H Stian Engebakken Prøvd å skifte tennplugger / tennledninger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reefer Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 Hei.Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm. Noen som veit hva dette kan være? Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning. Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet. Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe. Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette. M.V.H Stian Engebakken Prøvd å skifte tennplugger / tennledninger? Har akkurat skiftet plugger men ikke ledninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raver^ Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Kanskje en av coil'ene som begynner å bli dårlig?? Suger falskluft en plass, bruk startgass å prøv deg fram.. Lambdasonde?? Luftmassemåler?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
esben86 Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 har hatt samme problemet med min. Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
///MPower Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 har hatt samme problemet med min. Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50 hva kommer det av at det kan komme olje i plugghullene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raver^ Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 har hatt samme problemet med min. Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50 hva kommer det av at det kan komme olje i plugghullene? Gåen pakning rundt plugghullene.. Du må skru av toppdekselet for å se den, men den pleier å bli veldig fort stiv og porøs å anbefales å byttes i ny og ne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts