Gå til innhold

M50 motor fusking


Reefer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm.

Noen som veit hva dette kan være?

Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning.

Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet.

Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette.

M.V.H

Stian Engebakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm.

Noen som veit hva dette kan være?

Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning.

Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet.

Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette.

M.V.H

Stian Engebakken

Prøvd å skifte tennplugger / tennledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Motoren min fusker fra ca. 1500 - 2500 rpm og ved ca 4500 rpm.

Noen som veit hva dette kan være?

Har hørt med verksteder, de har sagt coiler og ventildeksel pakning.

Jeg har da byttet en coil som var sprekt og pakningen men dette har ikke hjulpet.

Tror kanskje det kan være at motoren får for mye bensin eller noe.

Men nå er ikke jeg noen ekspert på bmw så jeg håper noen av kanskje veit svaret på dette.

M.V.H

Stian Engebakken

Prøvd å skifte tennplugger / tennledninger?

Har akkurat skiftet plugger men ikke ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problemet med min.

Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problemet med min.

Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50

hva kommer det av at det kan komme olje i plugghullene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problemet med min.

Skru opp alle coilene å se på gumihetta som går mellom coilen ogpluggen. r det sprekk i noen av de så får du fjusking. eventuelt få tatt en diagnosesjekk på bilen. er det en coil så får du frem noe slikt som tenningsforsterker. bare å ta av plastdekselet over toppdekselet å se. er to 10mm muttrer på hver av coilene og toav coilene er jordet til toppdekselet. se også etter olje i plugghullene da dette er et problem på M50

hva kommer det av at det kan komme olje i plugghullene?

Gåen pakning rundt plugghullene.. Du må skru av toppdekselet for å se den, men den pleier å bli veldig fort stiv og porøs å anbefales å byttes i ny og ne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...