conzoz Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 Hei Skal idag skifte olje på min 520. Lurer i den sammenheng på omtrent hvor mange liter helsyntetisk olje som må handles inn? Første gang jeg skifter olje selv på denne bilen så skyter inn et spm til som har vært heftig diskutert her tidligere: Er det nødvendig med Castrol olje? Kjenner mange som kun bruker Castrol på sine BMW-er. -Olav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 6.5 liter må du handle inn.. og det er ikke _Nødvendig_ med castrol funker like fint med mobil1 som jeg bruker på min 323 M52b25 w5-30 esp longlife olje om vinteren. koster 210 kr litern når jeg handle siste.. men ikke bli for grådig når du handler olje.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugress Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 shell helix ultra er også veldig bra. bruker det på min m50b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conzoz Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2007 Fant en kvittering her nå på bytting av traversforinger hos EMM-sport service her i Trondheim. Jeg fikk de til å ta oljebytte samtidig da, og da brukte de Castrol TXT softec plus 5W/30. Denne tok di 136 kroner literen for. Og det er jo temmelig mye rimeligere enn 210 som du skywalk3r betalte for din olje. Hvor kjøper jeg forresten oljefilter til bilen min her i Trondheim? Noen som vet? -Olav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 Filter kan du handle hos Emm-Sport, Jo Bildeler (i bakgården til EMM Sport), Strandveien, Mekonomen, Torshov osv... På mine M52 motorer har jeg brukt Mobil1 0-40 og 5-50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conzoz Skrevet Februar 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2007 Hva slags olje bør jeg kjøpe da? 5W/30 som jeg har brukt til nå ett år, eller 10W/40? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 Hva slags olje bør jeg kjøpe da? 5W/30 som jeg har brukt til nå ett år, eller 10W/40? Jeg vil anbefale Castrol 10W/30. All olje som er under 10W renner rett gjennom både M20 og M50 motorene. Jeg gikk fra 5W/40 til 10W/30 og bilen har ikke brukt en dråpe enda. Med den gamle oljen måtte jeg regelmessig fylle på et par desiliter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 Jeg ville ikke brukt 10W olje nå om vinteren i alle fall, det tar lang tid før man får olje til kammen. Jeg bruker i hovedsak Mobil 1 kanskje ikke så rart med tanke på avataren min. Men bruker faktisk 0W-40 nå på vinteren, riktignok har jeg en M52 så det er mulig det er noe anderledes med etter første olje skift da med 5W-50 så har oljeforruket stoppet helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 jeg var innom europris i går,og der så jeg de hadde billig Mobil 1 og Castrol olje... Jeg bruker 5w/40 syner G olje,på min M52 motor funker fint og ikke noe forbruk. kjøpt oss bilexstra 100 kr litern'ca.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 Jeg bruker Mobil1 0w - 40, som jeg kjøper å europris til 80,- pr liter. Den er BMW longlife 01 godkjent Bruker den på min 525tds '97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 5-50 WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Februar 3, 2007 Share Skrevet Februar 3, 2007 jeg var innom europris i går,og der så jeg de hadde billig Mobil 1 og Castrol olje...Jeg bruker 5w/40 syner G olje,på min M52 motor funker fint og ikke noe forbruk. kjøpt oss bilexstra 100 kr litern'ca.. Hallo folkens, dere har 10 år nyere biler, MINST. M20 og M50 som har gått over 200 000 blir fort litt "romslige" og da skal ikke oljen være så alt for tynn. Jeg fikk iallefall anbefalt 10W/30 av Strandveien Auto BMW. EDIT: Og oljen trenger iallefall ikke være høyere enn 40. Snakker tross alt ikke om noen sportsbil som skal hardkjøres på bane. M-biler kjører på 60 så 40 holde vel massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå