Gå til innhold

Tregstarta 318 TDS 95Mod.


OKSE
 Share

Anbefalte innlegg

Er det ingen som har nokon forslag???

Viss ein gløder ein gong når motoren er kald er den litt tregstarta, gløder ein 2 gonger kjem den med ein gong. Når motoren er varm må ein kinne i ca 10 sek. før den starter. Glødeplugger, returslanger er nye. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt erfaring fra disse motorene.. den forige jeg hadde av 318Tds var en 1996 mod. Den blei pluttselig svært treigstartet.. når den kom så kom den.. måtte kinne litt lenge.. men det endte til slutt med at blokka raste i motoren.. og det ble et rent helvete å skaffe ny motor.. Bmw har hatt en del problemer med disse motorene.. samme motoren som sitter i opel vectra 1.7 tror jeg hvis jeg ikke husker feil..

anyway.. du kan jo prøve å bytte glødeplugger.. hvor langt er motoren gått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om jeg ville ha starta med å sjekke gløderele/strøm til glødeplugger pluss hjelpepumpe i dieseltanken. Hadde hvertfall konsentrert meg om det enkleste først, i håp om at det ikke er dyre ting som hovedpumpe eller motor i seg selv.....

Ikke vet jeg hva man får ut av diagnose av denne type motor heller, men hvis det ikke koster mer enn noe hundrelapper, så er det jo verdt et forsøk, i stedet for å spekulere og feilsøke i ukesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som ett gløde problem ja. frua sin er også litt slik, men den er verst ved varm motor når den ikke gløder. Men må dra den litt på starteren ved kald motor også.

Så som Tore Diesel sier, start med de billigste tingene og jobb deg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...