OKSE Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Har ein 318 TDS som er tregstarta når motoren er kald, er det nokon som veit kva problemet er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OKSE Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 Er det ingen som har nokon forslag??? Viss ein gløder ein gong når motoren er kald er den litt tregstarta, gløder ein 2 gonger kjem den med ein gong. Når motoren er varm må ein kinne i ca 10 sek. før den starter. Glødeplugger, returslanger er nye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BmMm3 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Har litt erfaring fra disse motorene.. den forige jeg hadde av 318Tds var en 1996 mod. Den blei pluttselig svært treigstartet.. når den kom så kom den.. måtte kinne litt lenge.. men det endte til slutt med at blokka raste i motoren.. og det ble et rent helvete å skaffe ny motor.. Bmw har hatt en del problemer med disse motorene.. samme motoren som sitter i opel vectra 1.7 tror jeg hvis jeg ikke husker feil.. anyway.. du kan jo prøve å bytte glødeplugger.. hvor langt er motoren gått ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
OKSE Posted February 6, 2007 Author Share Posted February 6, 2007 Har skifta glødeplugger, har hatt problemet ei stund, dvs ca 40 000Km. Bilen har vel rulla rundt 200 000Km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore Diesel Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Lurer litt på om jeg ville ha starta med å sjekke gløderele/strøm til glødeplugger pluss hjelpepumpe i dieseltanken. Hadde hvertfall konsentrert meg om det enkleste først, i håp om at det ikke er dyre ting som hovedpumpe eller motor i seg selv..... Ikke vet jeg hva man får ut av diagnose av denne type motor heller, men hvis det ikke koster mer enn noe hundrelapper, så er det jo verdt et forsøk, i stedet for å spekulere og feilsøke i ukesvis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mAZE Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Høres veldig ut som ett gløde problem ja. frua sin er også litt slik, men den er verst ved varm motor når den ikke gløder. Men må dra den litt på starteren ved kald motor også. Så som Tore Diesel sier, start med de billigste tingene og jobb deg oppover. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian333 Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Sett den inn på ett verksted. Jeg hadde samma problemet på min, og da nytta det ikke med gløde plugg skifte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørner Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Skjer dette på full tank også ? Hvis fødepumpa er dårlig, så blir det enda værre når man har under 20 liter på tanken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OKSE Posted February 7, 2007 Author Share Posted February 7, 2007 Fødepumpa i tanken er ny, problemet er størst når motoren er varm og då skal no ikkje glødepluggane gløde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts