Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jetronic har mekanisk styrt bensininsprøytning mens motronicen har elektronisk innsprøytning..

Motronicen bruker signaler fra lmm for å styre innsprøytningen etter hvor mye luft som går gjennom den.

I jetronicen blir mengden bensin bestemt av åpningen på gasspjeldet.

Er ikke sikker på at dette ble helt riktig, men noe i den duren :)

Skrevet

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/tekd ... _fra85.htm

veit ikke om du blir noe klokere men..

Takk triplex det oppklarte veldig mye. Jeg har innbilt meg at bensinpumpa mi var elektronisk, det forklarer da kanskje hvorfor jeg ikke har strøm i sikring nr 11 i sikringsboksen ? som egentlig skal være til bensinpumpa.

Så det haynes beskriver som "tidligere" modeller :

"Den elektriska pumpen finnes placerad inne i branseltanken på senare modeller, eller bredvid tanken på tidligare versioner. Dessa tidligare modeller har åven en overføringspump inne i bransle-tanken. Denna fungerer som en hjalpPump så den større hovedpumpen kan avge nødvendig trykk"
er altså biler med jetronic system ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...