Gå til innhold

humping på lavt turtall..hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når eg kjører bilen min hjemmefra om morgenen så tar d meg ca 3 min å komme til første sted eg må stoppe helt opp.. i et lyskryss.. når jeg da ska løse bilen igjen på lavt turtall ca 700-1000 omdreininger så humper den agårde. hører noen klunke lyder bakfra. det er ikkje så volsomt liksom men det er akkurat som om den henger igjen. (NB.. kun når bilen er kald) hvertfall da jeg har merket det...

når jeg kjørte opp til meg i kveld. så kjørte jeg på lavt turtall opp bakken til meg. ca 1000 omdreininger da oxo begynte den å hakke. men bare litt. hadde lavt turtall fordi at det var snø i bakken..

noen som vet om noen problemstillinger?

bilen ska på eu ok i slutten av mnd så da kan jeg eventuelt få d fikset i samme slengen..

takker for svar.. (bilen er en 318 is. e-36. 93 mod)

Skrevet

har du skjekket hardykoblingen på mellomakslingen? den sitter i girkassa og mellomakslingen en gummi ting. var slik med min au ristet i bilen på lavt turtall! da jeg byttet den ble den knall igjen

Skrevet
har du skjekket hardykoblingen på mellomakslingen? den sitter i girkassa og mellomakslingen en gummi ting. var slik med min au ristet i bilen på lavt turtall! da jeg byttet den ble den knall igjen

første jeg kom på å :wink:

Skrevet

nei.. har ikkje sjekket noe.. ville bare vite ka d eventuelt kunne være. hvis det er hardy koblingen.. er dette en dyr operasjon??? tar d lang tid?

hva er egentlig denne hardy koblingen? hva gjør den?

Skrevet

noen som har noen andre alternativer på hva d kan være? clutsjen kansje`?

hva gjør hardy koblingen``? hva er d`???

Skrevet

Hei. Du har nok litt slakk i drivlinja, (girkasse, mellomaksling eller diff.)

Hardy koblingen er ei gummiforing mellom girkassen og mellomakslingen. Den er sikkert der av samme grunn som de fleste andre foringer, for å dempe vibrasjoner og mekaniske påkjenninger.

Det er verdt ett forsøk å skifte den, koster ikke mange kronene og er relativt enkel å skifte.

Jeg hadde samme problemet og hos meg var det diffen som var sliten.

Begynner å bli gamle biler, så litt må man bare regne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...