albjorkl Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 den har begynt å tikke litt.. det er ikke noe særlig alvorlig..men det er jævli irriterende.. er det bare å bytte olje ? eller er det garantert ventilbank? ..
Torbjørn H Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 En e30 med mer enn 5 tall på telleren som ikke tikker er vanskelig å oppdrive... Oljebytte blir neppe å hjelpe deg, såfremt det ikke begynner å bli lenge siden du skifta sist. Godt mulig at ventilene dine er slitne, vet ikke hvor langt bilen din er kjørt?
Sandersen Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Kan også være kam, men prøv med oljebytte og se.
albjorkl Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 den er gådd 282 000...men ska prøve å bytte olje idag.. så ska jeg høre om tikkinga minsker.. sinnsykt irriterende...
Rotty Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 mener å ha lest en artikkel eller to siden jeg starta på forumet ang hvilken olje som er best i forhold til tikking av ventiler. Søk litt så finner du masse bytte olje hjelper minimalt på tikkinga om du ikke bruker en som er egnet bedre til det.
The_transporter Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 min m40 begynnte og tikke endel her om dagen... så sjekka jeg olja ,det var pa nederste streken på peilepinnen... så jeg fyltepå en halvliter... tikker mye mindre... men har ikke hørt om en m20 som ikke har tikket litt... kan hende du bare må justere vippearmene da...
BremvaaG Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 du må justere ventilene. dette er standard bmw, men ett ganske lite og uvensentlig plage. Ingen stor jobb å justere dem heller.
Rotty Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 m20 tikker nok litt mere en normalt når det er dårlig med olje men har du fått ventilkakling så er det nok skifte av vippearmer som gjelder om da ikke kammen har blitt for slitt å da.koster ca 3000 kr for hele vippesettet med kam,vippearmer,oljerør- er ikke sikker på om exsentrikere og møtriker er med men de hiver du bare over fra gamle vippearmer i såfall. blir det så du tar av toppen for eve kamskifte osv så er en gylden liten regel: plan toppen og trykkteste den i samma slengen, det har du igjen for seinere. men det er ikke nødvendig bare for å skifte vippearmer om du skal det, som regel er kammen din like slitt som vippene. så lønner seg lage en liten sjekkliste så du ikke skifter nye vipper så begynner det tikke igjen etter første draget over 6000 rpm hehe det er kjiipt.
Mr.Silver Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 kjøpte kam sett på koed , betalte 1300 sånn ca... da følger vippearmer,cam, oljerør + + + , men justeringsskruene og mutterne følger ikke med i settet..
albjorkl Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 toppen er overhalt... slipet ventiler, skiftet vippearmer+vippearmaksling, skiftet tannreim, skiftet eksos ventil, skiftet pakninger og simringer. å det er utført av merkeverksted..
albjorkl Skrevet Februar 5, 2007 Forfatter Skrevet Februar 5, 2007 det er ikke noe alvorlig tikking.. men skal prøve å bytte olje+filter imorgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå