Gå til innhold

Sports Kam til M20B25. 272 eller 288


BoSJo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt meg et renovert topstykke m. Innsug som er portet, nye ventiler, ventil styr og dyser på Ebay.de

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1

372 Euro incl. forsendelse......syntes det var grei pris :)

Der er dog ikke kamaksel med, så jeg sitter å overvejer om jeg skal ta 272 eller 288 Schrick Kam.

med 272 skulle bilen jo gå nesten som standart Kam, men kan jo hellere ta 288 hvis den gir litt ekstra uten at den kommer til å gå ujævnt.

Så spørgsmålet er :

1) Vil jeg med 288 graders kam få veldig ujævn tomgang.

2) Vil jeg med 288 graders kunne gå gjennom EU kontrol (Co2 osv.) eller er der noe jeg kan trikse med akkurat den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo med tankerne om at finde en gammel blok som jeg skulle renovere, og skaffe en turbo senere......men der kommer til at gå noget tid inden det kommer til at blive bygget i bilen.

Det bedste er måske å vente med kammen til motor står færdig, jeg mener....der er jo ingen vits i å 'drepe' motoren inntil Turbo står på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe trim i fra før av? har du planer om å sette i turbo?

Ikke kjøp en kvassere kam om biln er original og du skal ha den orignal, da dreper du bare akselerasjon på lave turtall.

Det spørs veldig på kammen. Hvor kvass den er. Hva er ventilløftet på 288 kammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer specs. på begge udgaver :

272° Ind- / Udstødning www7228 DKK 2.099,00 / DKK 2.623,751 Køb stk.

Specifikationer:

Grader: 272°

Spredning: 111°

MAX Ventilløft: 7mm

Ventilløft i OT-Stilling: 1,60mm

Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm

--------------------------------------------------------------------------------

288° Ind- / Udstødning www7230 DKK 2.099,00 / DKK 2.623,751 Køb stk.

Specifikationer:

Grader: 288°

Spredning: 110°

MAX Ventilløft: 7,3mm

Ventilløft i OT-Stilling: 2,80mm

Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bruke z45 turbokammen fra ppf. den har merkbart bedre spekter over hele registret men den funker best med justerbart kamdrev og ca 3grader+- når stempel 6 er i tds. funker fint på sugemotor å i følge ppf`s moderator beckis :wink:

eneste da er at den løfter mye mere en orginalt så du må frese litt i stemplene, dette tar ppf seg av å til en 1000lapp, kammen finnes i både turbo og sugis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm ok til alle.

:-k er det slik at uanset hvilken kvas kam jeg ligger i, så vil det uanset kun gi effekt på høyt turtall, og gi dårliger effekt (NM) på lavt turtall.

vil det gjøre noen forskjel hvis jeg sætter på justerbart kamdrev?

Bilen skal ikke bruges som racer bil, men når jeg nu er i gang med å bytte div. dele, ja da bruger jeg hellere noen ekstra tusind lapper og så tar det med som jeg nu kan få, men det skal ikke vere slik at jeg mister effekt andre steder.........da smeller jeg heller Turbo (Lav tryk) eller kompressor på 'en....eller retter sagt jeg kommer helt sikkert til å gjøre det seinere.

Er litt digg å ha litt ekstra power engang imellom.

Skal så lige nævnes igjen at det er med en top og innsug som er portet, så der skulle gerne komme litt mere salve igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...