azemat Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Hei. Jeg har en liten bensinlekasje på bilen min. jeg ser hvor det lekker fra, det lekker rett ved jekkfestet bak på førersiden. der kommer det en slange fra tanken, som går inni en greie, som igjen leder ut til en slange.. det jeg da lurer på er hva er denne "greie'n". den har en sylinderform. det er hvertfall den som lekker, og jeg må finne ut hva det er for å kjøpe en ny.. Jeg har null peil på hva det kan være for noe, så alle forslag og svar mottas med stor takknemlighet. Hvis det er et dumt spørsmål så beklager jeg, men fint med et svar uansett..
KennetG Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar det er nok bensinfilteret ditt. pass på hvilken retning du setter det nye, der står en pil på det, den veien bensinen strømmer..
azemat Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 takk for godt svar tenkte meg at kanskje det var bensinfilteret, men jeg har ikke så mye peiling så fint med litt hjelp.. men da går jeg og handler inn et bensinfilter da
ropa Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Høres ut meget sannsyneligvis ut som bensinfilteret ja
ehrnst Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Bensinfilteret sitter vel på torpedoveggen, førerside. Inn i en sylinderformet greie, sier du - bensinpumpe? Hvilken årsmodell er bilen?
02 Touring Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Ser det slik ut? http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=15
azemat Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 Altså den er ikke så veldig stor, den er ganske liten.. og den ligger rett intil tanken på førersiden, der hvor man fester jekken.. det er ganske skittent der på grunn av snø og kødd, men jeg stikker bort på statoil ikveld og vasker litt så jeg får tatt et bilde så kan dere se.. bensinpumpa er vel litt stor da, er den ikke? det er forresten en 318i, 87 modell hvis det hjelper
azemat Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 Her er greia som lekker, den med pila altså.. Så hvis noen nå ser hva dette er så bare si fra sånn at jeg kan kjøpe det som trengs. Kom forresten til å tenke at det er jo en mulighet at det faktisk ikke er den som lekker da, at det lekker fra slangene rundt eller no.. Er det noen som har en teknikk for å sjekke dette? jeg prøvde å tørke av og sjekke hvor det lekker fra men det hjalp meg lite.
TOREBMW Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 det er en slags membran(absorber) sak dette..dem har en lei tendens til og ruste og deretter lekke.skiftet noen slike..grei sak og skifte.regner med jeg mener det er rett del. nr 14 på bilde
azemat Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 ja du har nok rett.. men jeg har aldri sett sånne før, så jeg vet ikke hvor man får tak i sånne.. er det noe sted jeg kan kjøpe dette i oslo? fins det på biltema? jeg vil ha billigst mulig, trenger ikke å ha noe dyrt til denne bilen
kikka Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Fjern hele klokken.Sett inn et rør istedet.Du trenger ikke den dingsen.
D.Toft Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 det er en tilbakeslags ventil eller noe sånt, ta den vekk og sett slange på istedet
azemat Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Skrevet Februar 6, 2007 Fjern hele klokken.Sett inn et rør istedet. Slik løsninger jeg liker hehe Da gjør jeg det, takk for hjelpen alle sammen
azemat Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Skrevet Februar 10, 2007 nytt spørsmål: hva er indre diameter på bensinslangen? har ikke bilen tilgjengelig akkurat nå, men jeg må få kjøpt bensinslange før jeg går og henter den, slik at jeg kan bytte den der oppe.. så derfor må jeg vite hva indre diameter er på den, blir litt vanskelig å sjekke det uten bil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå