jensemann23 Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Tomgangen min blir helt jevn og fin når jeg drar ut pluggen på tomgangsregulatoren, men den blir litt høy, ca 1100 rpm. Hva kommer det av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 gåen tomgangsregulator! vil jeg tro. jeg har en du kan kjøpe vis du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2007 har feilkode på gasspjeld-sensor, så jeg skal bytte den først, og se om det blir bedre. Får ikke noe feilkode når jeg plugger ut tomgangsreg. :s Men jeg kontakter deg hvis jeg trenger tomgangsreg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 jepp den er god, ska bestille gassspjelt sensor jeg au den jaker litt på tomgang og bruker masssssssse bensin :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2007 hvor mye bensin bruker du sånn ca? Vi har sikkert akkurat samme problemene:) min jager bare på varm motor. Bruker hvertall 1,2-1,3 på mila på vanlig kjøring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 Tror "jagesyken" går for tiden.. Min 318ti går som en ræv på tomgang og har brukt 1,1l/mil den siste tanken. Den går like dårlig enten motoren er kald eller varm men er nok litt verre når den har driftstemperatur. Hadde ute tomgangsregulatoren og rengjorde den i går uten at det ble noe bedre. Har egentlig mistanke til Biltema lambdasonden jeg monterte rett etter jul siden symptomene var like, men litt verre før jeg byttet den. Etter at jeg byttet sonden gikk bilen helt strøkent i et par uker og så begynte det igjen. Det rare er at bilens strømforbruk påvirker jagingen veldig. Uten strømforbruk virker det som den går omtrent slik den skal men jo mer forbruk jeg setter på jo mer jager den, og derfor mistenkte jeg tomgangsregulatoren. Skal sjekke med mroek om han kan ta en diagnose for meg men ser egentlig for meg at lambdaen må byttes igjen. Kanskje jeg fikk en Mandagssonde på Biltema? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Februar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2007 sjekk gasspjeldsensoren også. Den er gåen på min...:)det fikk jeg bekreftet ved diagnose Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Februar 6, 2007 Share Skrevet Februar 6, 2007 ikke alltid man skal stole blindt på diagnose. kan være en følgefeil av at tomgangsregulatoren er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå