Gjest Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Sikkert noe greier som har frosset, men hadde store problemer med å få igjen døra mi.. etter å ha makka med det en del ganger, gikk det til slutt.. men da jeg skulle UT av bilen - nektet den å åpne.. akkurat som den er "låst" hele tiden. Klarer heller ikke å låse opp døren om jeg låser den først. Låsen går opp, men straks jeg slipper håndtaket på døra (fra innsiden) så detter låseknappen ned igjen (den svarte knotten oppå døra) Anyone? Kommer meg hverken inn eller ut av bilen... æææ....
spitz Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Sikkert noe greier som har frosset, men hadde store problemer med å få igjen døra mi.. etter å ha makka med det en del ganger, gikk det til slutt.. men da jeg skulle UT av bilen - nektet den å åpne.. akkurat som den er "låst" hele tiden. Klarer heller ikke å låse opp døren om jeg låser den først. Låsen går opp, men straks jeg slipper håndtaket på døra (fra innsiden) så detter låseknappen ned igjen (den svarte knotten oppå døra)Anyone? Kommer meg hverken inn eller ut av bilen... æææ.... Har du internett i bilen? (Sorry, klarte ikke å dy meg ) Edit: Mener å ha fått med meg at det er flere E39-eiere på forumet her som har hatt samme problem, og at problemet visstnok er at mekanismen i døra fryser?
Gjest Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Jepp! Jeg sitter fast inne i bilen.. har ikke du mulitratt med internett? Prøvde med låsolje, klarte å tine opp låsen men det hjelper ikke i det hele tatt.. mistenker at hele greia har tatt kvelden.. grr...
Stian333 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Har samma problem på en av mine bakdører. Men regner med at man må opp med hele dørtrekket...
mrb666 Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Det er helt utrolig mye elektronikk på E39. Som kjent i Norge er det veldig mye ustabile temperaturer fra dag til dag. Skal ikke mye kondens til før elektronikken svikter. Prøv å sette bilen i en varmgarasje i minimum ett døgn å la den tine seg helt opp. Husk å fyll opp bensintanken før du setter den inn. Mulig det kan hjelpe.
Gjest Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Hårføner og låsolje + litt silikon her og der gjorde susen:) Søkte litt rundt på forumet og fant mye brukbare tips:) Men er noe treg enda.. mulig jeg må plukke av trekket å skifte låssylinderen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå