håvard Skrevet Februar 6, 2007 Skrevet Februar 6, 2007 Hørte av en kar at hvis jeg bytter til større dyser så går bilen bedre? ligger det noe i det eller snakker han bare piss? Hvor kan jeg få tak i sprekere kammer? er dette dyrt? noe annet enkelt jeg kan gjøre for å få litt mer krutt? har tenkt på chip men burde kanskje velge chip med hensyn på om jeg skal ha kammer for eksempel? Mvh Håvard
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 Om du skal ha trimkammer brude du gå for mapping. Da måler de verdiene ut fra hvordan bilen er nå og så optimaliserer de det. Kjøper du bare en "orginal" chip vil den være beregnet for oginal kam-, eksos og luftfilter. Ellers ser jeg at koed.dk tar ca 2700 DK for hver kam.
BreitBau Skrevet Februar 7, 2007 Skrevet Februar 7, 2007 koster mer enn det smaker nesten.. Flere og flere går for billige turbo sett fordi det er lettvinte hester. Ikke nødvendigvis det som hoolder lengst men..: Skal du ha trimkammer ville jeg i tillegg bytta til racingventiler og porte og plane toppen. Bytte til racingventiler og mappe den deretter. Dyser gir liten eller ingen effekt siden motoren får nok effekt. Dette er ikke en bare bare jobb. Er selv i gang med en sånn operasjon og brukte nok mye lengre tid enn ventet med å få av toppen. Det er trangt og kludrete og ikke noe man vil gjøre om man ikke har en stund (tre fire helger) og en varm garasje. Tiden kan selvfølgelig kortes ned litt men det spørs hva man vil gjøre sjøl. For å "time" motoren riktig igjen trenger du enten å kjøpe eller å lage deg spesialverktøy for å låse henholdsvis svinghjul og kammer i riktig posisjon før montering av regkjede igjen.. Lykke til..
håvard Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 uff. hørtes ut som mye pes. hehe. turbokit da? tåler en original m50b25 noe særlig turbotrykk uten å bytte stempler osv? vurderer å kjøpe en delebil, da jeg skal bygge om til manuell kasse... hvis jeg kjøper en 325 da så kan jeg bygge turbo på den andre motoren før jeg hiver den i bilen. hehe..
matta88_3 Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Oppskrift for å få mer power ut av en suge motor er en lang liste før det har no for seg... Porting og planing av toppen, polere innsug og utblås, vassere kammer samt stivere ventilfjærer, ny datasprut me program for mapping, simens justerbare dyser (dyrt) og effektanlegg, med dette ka du kanskje klare å dra ut rundt 230-240 hk max... Å turbo er heller ikke så billig hvis du skal ha en bil som er holdbar. Nye lavkomp stempler, forsterke råde og veiv, bytte alt av lager og pakninger i motor for å nevne noe...
Energetic Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Med sugetrimming flytter du bare dreimoment og effekt høyere opp på turtall. Effekten øker på høyt turtall men blir lavere på lavere turtall der man befinner seg 99% av tiden. Bilen blir slitsom å kjøre til vanlig bruk og bruker mer bensin. Utrolig mye tid og penger for veldig liten effektøkning. Eneste som gir skikkelig merkbar effektøkning er overlading.
borte Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Med sugetrimming flytter du bare dreimoment og effekt høyere opp på turtall. Effekten øker på høyt turtall men blir lavere på lavere turtall der man befinner seg 99% av tiden. Bilen blir slitsom å kjøre til vanlig bruk og bruker mer bensin.Utrolig mye tid og penger for veldig liten effektøkning. Da har jeg fått vite det jeg trenger å vite.. ikke noen trimming på meg!
håvard Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 er det noe morsomt med kompressor da? mye må man ut med for et godt kompressorkit? ikke nødvendigvis helt nytt... noen grunn til å velge dette fremfor turbo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå