Gå til innhold

Hvilke dekk sporer/hvilke dekk skal jeg kjøpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla

Nå skal jeg kjøpe meg dekk og felger til bilen min 320dat touring 2003mod.

Det jeg lurer på er hvilke dekk som ikke sporer/eller hvilke dekk som dere anbefaler.

Dimensjonen jeg skal ha er 225/40 fremme og 255/35 bak og 18 tommers felg.

Men det jeg er redd for er at bilen skal begynne å spore.

Jeg har nye dekk framme nå på bilen som er 225 men i 16 tommer og de sporer noe jæ.... men tror ikke det er noen gode dekk heller.

Så vist jeg kunne fått noen gode henvisninger til dekk som har et kult mønster,gode på vått føre,gode på tørt føre osv hadde jeg vært langt på vei til innkjøpet mitt.

Takk for alle svar.

Skrevet

Hvorfor forskjellig profil foran og bak?? Med såpass breie dekk så risikerer du jo sporing uansett da. Men de dyre merkene er jo de beste da. Michelin,pirelli osv..

Skrevet

ikke kjøp vredestein...har det fremme på cabben, sporer inni faen når de begynner å bli slitt....225/40-18

Skrevet
Har Vredestein på min, 235/35-18" framme og 265/30-18" bak, mine er over halvslitte no og den sporer minimalt!

Absolut å anbefale.. :wink:

hm, heldig da du, legger til at dekka som jeg har på min er tre-fire år gamle..Kun kjøring sommerkjøring med denne bilen..Og jeg har et endeledd som ikke er 100%...Jeg har ikke det mønsteret som bildet i linken over illustrerte. Så sikkert en eldre utgave av dekket jeg har da...

Skrevet

Heisann, jeg hadde 235/35/19 foran og 265/30/19 bak på gamle BMW min.

Jeg kjøpte noen dekk som het NAKANG Ultra sport NS2, disse var kjempe.

Trodde denne dim. skulle spore som bare fae.....

Men ble utrolig overrasket kan man si. Er fancy mønster på de også.

Anbefales på det varmeste

Skrevet
Hvorfor forskjellig profil foran og bak?? Med såpass breie dekk så risikerer du jo sporing uansett da. Men de dyre merkene er jo de beste da. Michelin,pirelli osv..

Nja ikke alltid, bytta nettopp ut orginal dekkene mine Michelin din 265/55vr18 til Pirelli Scorpion sistnevnte 500 kr dyrere per dekk en Michelin....

Ingen sporing med gamle dekkene, men ska si den gjør d nu....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...